×
×
جدیدترین‌‌ها

رانندگان انگلیسی از قیمت بنزین “شوکه” شدند

  • کد نوشته: 77796
  • شهریور 19, 1402
  • انجمن ملی وسایل نقلیه انگلیس موسوم به آر‌اِی‌سی RAC اعلام کرد که رانندگان این کشور در بحبوحه افزایش قیمت جهانی نفت در ماه گذشته شاهد شدیدترین جهش ماهانه قیمت سوخت در ۲۳ سال گذشته بوده‌اند.

    رانندگان انگلیسی از قیمت بنزین “شوکه” شدند

    به گزارش نخست نیوز ،انجمن ملی وسایل نقلیه انگلیس موسوم به آر‌اِی‌سی RAC اعلام کرد که رانندگان این کشور در بحبوحه افزایش قیمت جهانی نفت در ماه گذشته شاهد شدیدترین جهش ماهانه قیمت سوخت در 23 سال گذشته بوده‌اند.

    بر اساس اعلام سایت “دیده‌بان سوخت” سازمان آر‌اِی‌سی، میانگین قیمت گازوئیل 8 پنس (10 سنت) در هر لیتر جهش کرد و قیمت یک باک پر را 4.41 پوند (5.54 دلار) در ماه اوت نسبت به ژوئیه افزایش داد.

    داده‌های این سازمان همچنین نشان می‌دهد که با افزایش تقریباً 15 دلاری قیمت‌های جهانی نفت خام در هر بشکه از ژوئیه و رسیدن به بیش از 90 دلار در هر بشکه در پی کاهش تولید اعضای گروه اوپک پلاس، قیمت بنزین در ماه اوت نزدیک به 6.68 پنس در هر لیتر افزایش یافت.سیمون ویلیامز، سخنگوی RAC، در این باره گفت: این امر منجر به افزایش هزینه‌های عمده‌فروشی سوخت – قیمتی که خرده‌فروشان می‌پردازند – شد، که (این هزینه) به نوبه‌ی خود به رانندگان منتقل می‌شود.

    وی افزود: ماه اوت شوک بزرگی به رانندگان وسایل نقلیه داد، زیرا آنها عادت کرده بودند قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به ارقام ثبت شده در تابستان گذشته ببینند.

    بر اساس این گزارش، در آغاز ماه سپتامبر، قیمت نفت خام به بالاترین سطح خود از نوامبر گذشته رسید، چرا که بازار شاهد انقباض بود و پیش بینی می‌شد که عربستان و روسیه برنامه کاهش عرضه خود را تا اکتبر تمدید کنند.

    قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت. نفت خام آمریکا موسوم به وست تگزاس اینترمدیت (WTI) بالای 87 دلار در هر بشکه و نفت برنت بیش از 90 دلار در هر بشکه معامله شد.
    منبع:تسنیم

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *