×
×
جدیدترین‌‌ها

ارتش چین درحالت آماده باش

  • کد نوشته: 77785
  • شهریور 19, 1402
  • سخنگوی فرماندهی شرق چین از آماده باش نیروهای مسلح این کشورهمزمان با تردد ناوهای آمریکا و کانادا از تنگه تایوان خبر داد.

    ارتش چین درحالت آماده باش

    به گزارش نخست نیوز ، به دنبال تردد تحریک آمیز ناوهای آمریکا و کانادا از تنگه تایوان ، یک مقام ارشد نظامی چین غروب شنبه به وقت تهران واکنش نشان داد.

    به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان»، «شی یی» سخنگوی فرماندهی شرق چین شنبه گفت که این یگان عبور کشتی‌های جنگی ایالات متحده و کانادا از طریق تنگه تایوان را دنبال و تحت نظر داشت.وی هشدار داد که ارتش چین برای محافظت قاطعانه از حاکمیت و امنیت ملی و حفظ امنیت ملی در حالت آماده باش قرار دارد.نیروی دریایی آمریکا غروب شنبه به وقت تهران اعلام کرد که 2 فروند کشتی جنگی آمریکا و کاناد امروز از تنگه تایوان عبور کردند. این دومین ماموریت مشترک این دو کشور از ژوئن و همزمان با حضور سران هر دو کشور در نشست گروه «جی-20» در هند است.بر اساس این گزارش، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناوموشک انداز «ی‌اس‌اس رالف جانسون» و «اچ‌ام‌سی‌اس اوتاوا کاناد» از آب‌های بین‌المللی تنگه تایوان مطابق با قوانین بین‌المللی عبور کردند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که این ماموریت نشان دهنده تعهد ایالات متحده و متحدان به اقیانوس‌ هند و اقیانوس آرام آزاد و باز است.

    تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.رزیابی اندیشکده معتبر آمریکایی که اخیرا منتشر شد حکایت از آن دارد که علی‌رغم کمک‌های نظامی آمریکا، ارتش تایوان آمادگی دفاع مقابل ارتش چین را ندارد. ارزیابی اندیشکده «رند» نشان داد تایوان باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تهاجم چین انجام دهد. «آلکس ولز-گرین» مقام امنیتی سابق ایالات متحده و مشاور اندیشکده «هریتیج» این ارزیابی را «ویرانگر» خواند.
    منبع:افکارنیوز

    برچسب ها ارتش چین مسلح

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *