×
×
جدیدترین‌‌ها

طرح ملی و فرهنگی “چکامه و چهره به چهره با آسیبهای اجتماعی در محلات”

  • کد نوشته: 77762
  • شهریور 19, 1402
  • دوره آموزشی ویژه مربیان طرح ملی و فرهنگی “چکامه و چهره به چهره با آسیبهای اجتماعی در محلات” به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در مشهد آغاز شد.

    طرح ملی و فرهنگی “چکامه و چهره به چهره با آسیبهای اجتماعی در محلات”

    نخست نیوز : مدیر کانون و مؤسسه شهید روحی در مشهد و مجری طرح فرهنگی “چکامه و چهره به چهره با آسیبهای اجتماعی در محلات” در خراسان رضوی گفت: این طرح با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و موسسه ترویج فعالیت های قرآنی، با هدف نقش آفرینی در پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه و با اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری اجرا شده است.

    به گزارش نخست نیوز علی اکبر روحی گل ختمی افزود: در این دوره آموزشی، ۵۰۰ نفر از مربیان متقاضی شرکت در طرح “چکامه و چهره به چهره با آسیبهای اجتماعی در محلات” حضور دارند که به مدت چهار روز در محل پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان آموزشهای لازم را فرامی گیرند.

    وی اظهار کرد: آموزشهای ارایه شده به مربیان متقاضی شرکت در این طرح که کارشناسان تربیتی و تبلیغی و حوزوی همه استانهای کشور هستند، پیرامون موضوعات نقش تربیت در کاهش آسیبهای اجتماعی، مهارتهای ارتباطی موثر، عفاف و حجاب، حوزه جوانی جمعیت، مهدویت، روشهای دعوت به نماز، کاهش آسیبهای اجتماعی در حوزه خانواده، زندگی و سبک زندگی حضرت رضا(ع) است که نزد اساتیدی از حوزه علمیه قم، مجلس شورای اسلامی و فرهیختگان مشهدی آموزش می بینند.

    مجری طرح ملی چکامه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد : مربیان آموزش دیده در پایان دوره آموزشی مزبور پس از قبولی در آزمون مربوطه گواهی حضور در طرح “چکامه” را به دست می آورند و مسوولیت آموزش نوجوانان بین رده سنی ۱۵ تا ۲۰ سال در محلات را برعهده می گیرند.

    روحی تاکیدکرد: طرح تربیتی چهره به چهره از سال ۱۳۸۰ با پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی به محضر مقام معظم رهبری از تهران با مشارکت کانونهای فرهنگی – هنری آغاز شد و امروز این طرح در ۳۰ استان کشور انجام می شود و تاکنون ۶ جلد کتاب در حوزه این طرح نوشته شده که مربیان از آن استفاده می کنند.

    خبرنگار: سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *