×
×
جدیدترین‌‌ها

واکنش بایدن به غیبت رئیس‌جمهور چین در نشست آتی گروه ۲۰

  • کد نوشته: 77169
  • شهریور 13, 1402
  • جو بایدن در واکنش به خبری مبنی بر احتمال عدم حضور همتای چینی‌اش در نشست آتی گروه ۲۰ در دهلی‌ نو، ابراز ناراحتی کرد.

    واکنش بایدن به غیبت رئیس‌جمهور چین در نشست آتی گروه ۲۰

    به گزارش نخست نیوز ،جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به عدم حضور شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در نشست آتی گروه ۲۰ در دهلی نو به خبرنگاران گفت: «مایوس شدم… اما او را خواهم دید.»

    بایدن در ادامه اشاره‌ای نکرد که در آینده کجا و چه موقع امیدوار است همتای چینی‌اش را ملاقات کند.

    خبرگزاری رویترز چند روز پیش به نقل از مقامات ناشناس چینی و هندی گزارش داد، احتمال اینکه شی جینپینگ به‌صورت حضوری در نشست گروه ۲۰ شرکت کند، «بعید» است. رویترز در ادامه همچنین افزود که به جای رئیس‌جمهوری چین، یک هیئتی از پکن به رهبری لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در این نشست در هند شرکت خواهد کرد.

    پکن هنوز برنامه‌های مربوط به این سفر را تایید نکرده و وزرای خارجه هند و چین از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند.

    شی از اواخر سال ۲۰۲۲ زمانی که محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ در چین برداشته شد، فقط دو سفر خارجه انجام داده است. او در ماه مارس سفری به مسکو جهت دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داشت و سفر دیگر او در ماه گذشته میلادی بود که جهت شرکت در نشست بریکس به آفریقای جنوبی بود.

    همچنین طبق گزارش کرملین، ولادیمیر پوتین نیز در نشست گروه ۲۰ شرکت نخواهد کرد اما سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به این نشست خواهد رفت.

    نشست گروه ۲۰ در تاریخ ۹ و ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در دهلی نو برگزار خواهد شد و رسانه‌های غربی انتظار داشتند این نشست فرصتی برای دیدار حضوری بایدن و شی باشد. این دو رئیس‌جمهور آخرین بار در نوامبر سال گذشته طی نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی با یکدیگر دیدار کردند.

    طبق اطلاعیه کاخ سفید، انتظار می‌رود جو بایدن زودتر از موعد یعنی در تاریخ ۷ سپتامبر جهت شرکت در چندین نشست دوجانبه با سران جهان وارد هند شود.
    منبع:خبر انلاین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *