×
×
جدیدترین‌‌ها

از ترویج ملی و بین‌المللی کشتی با چوخه قاطعانه حمایت می‌کنم

  • کد نوشته: 77151
  • شهریور 13, 1402
  • در مقدمه شایسته است به بخشی از بیانات ناشی از توجه عمیق و مورد تاکید مقام معظم رهبری به رشادت ‌، روحیه شهادت طلبی ، ایثارگری وپهلوانی جوانان درجمع مردم بجنورد و آیین سنتی و پهلوانی کشتی اشاره نمود که فرمودند وقتی نوبت کشتی باچوخه هم می رسد ، باز ده ها هزار تماشاچی می ایستندآنجا ، می نشینندآنجا ، کشتی را تماشامی کنند.

    از ترویج ملی و بین‌المللی کشتی با چوخه قاطعانه حمایت می‌کنم

    نخست نیوز : حسین فیضی – دکترکیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش وجوانان دردیدار با پیشکسوتان ورزش خراسان رضوی با اشاره به تو جه بسیار جدی مقام معظم رهبری  حمایت قاطع  خود را در امر بسط و ترویج کشتی باچوخه بصورت ملی وبین المللی اعلام کرد.

    وی با اشاره به اصالت این رشته گفت: این سنت دیرین وکهن پهلوانی دراستان های خراسان رضوی ، شمالی وجنوبی و درسایر نقاط کشور بیش از ٩ میلیون نفر جمعیت ، مخاطب و طرفدار دارد.

    دکترهاشمی دربخشی ازسخنان خود ازسفرقریب الوقوع خود درهفته تربیت بدنی به مشهدمقدس و با دعوت از عالی ترین مقامات کشور خبرداد تا مُهر تأیید بر عزم و اراده وزارت ورزش برتوجه بیش ازپیش ترویج کشتی با چوخه باشد.

    وی اظهار امیدواری کردپیشنهاد برگزاری مسابقات کشتی باچوخه یادواره سردار شهیدقهرمان و پهلوان کشتی با چوخه محمدحسن نظرنژاد (بابانظر) با شکوه واستقبال همیشه طرفداران و چوخه کاران در مشهدمقدس برگزار شود.

    سرپرست وزارت ورزش وجوانان در را بطه با درخواست حمایت ازتولید فیلم و مستند آموزش فنون و تکنیک های کشتی باچوخه که بیش از ١٠ سال از آغاز فیلمبرداری آن     می گذرد گفت: یکی  ازراههای مهم آگاهی بخشی علاقمندا ن  و ترویج  این رشته درکشور و در دنیا انتقال دانش و آموزش ویژگی هایی ارزشمنداین آیین پهلوانی خطه پهلوان پرورخراسان بزرگ است .

    شایان‌ذکر است در این دیدار صمیمی آقایان حسین فیضی پیشکسوت و کارشناس، دکتر روح‌الله رمضانی معاون دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، استاد علی مونسی پیشکسوت و مهندس جعفرکلاته رئیس انجمن کشتی با چوخه شهرستان مشهد نیز پیرامون ایجاد زیرساخت‌ها و ضرورت گسترش این رشته ورزشی بومی و همگانی در سطح کشور و دنیا مطالبی را بیان و درخواست‌هایی را ارایه نمودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *