×
×
جدیدترین‌‌ها

اجازه نمی‌دهیم آمریکا به اهداف خود برسد

  • کد نوشته: 76625
  • مرداد 10, 1402
  • وزیر خارجه سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به فشار و محاصره اقتصادی آمریکا علیه سوریه با هدف ممانعت از عادی‌سازی شرایط این کشور تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم که آمریکا به اهداف خود برسد.

    اجازه نمی‌دهیم آمریکا به اهداف خود برسد

    به گزارش نخست نیوز ،حسین امیرعبداللهیان در دومین دیدار رسمی خود در سوریه ، عصر چهارشنبه هشتم شهریور ماه با فیصل المقداد وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

    امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار تداوم مشورت‌های مقامات دو کشور در فواصل زمانی نزدیک را ضروری خواند و این دیدار را فرصت مناسبی برای مشورت و پیگیری موضوعات مهم روابط دوجانبه و نیز مسائل و موضوعات منطقه ای و بین‌المللی دانست.
    وزیر امور خارجه ایران افزود: بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که ایستادگی ارتش، دولت و ملت سوریه پیروزی‌های بزرگی نصیب سوریه کرده و دشمنان به دشمنی خود ادامه می‌دهند و مسیر تکمیل موفقیت سوریه نیز تداوم همین ایستادگی است.
    امیرعبداللهیان با تاکید بر ادامه همکاری دو کشور در روند مبارزه با تروریسم گفت: تحولات‌ منطقه به نفع سوریه است، اما دشمنان این را نمی‌خواهند و افزایش تحرکات تروریستی در مناطقی از سوریه نشان می‌دهد که برخی طرف‌ها نمی‌خواهند شرایط سوریه بهتر شده و از شرایط مثبت منطقه‌ای استفاده کند.

    وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، بر اهمیت استمرار تلاش‌های مشترک برای اجرایی کردن توافقات و اسناد امضا شده در سفر آیت‌الله رئیسی به دمشق تأکید کرد.

    وی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیسیون عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک تأکید کرد.

    وزیر امور خارجه ایران افزود: خوشبختانه سوریه همزمان با مقاومت، مسیر سیاسی را نیز دنبال می‌کند.
    امیرعبداللهیان با اشاره به موفقیت‌های روند آستانه، دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در خصوص تداوم گفت‌وگو و همکاری‌ها در این‌ چارچوب را تشریح کرد.

    فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در این دیدار تداوم اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه و افزایش تحرکات نظامی آمریکا در منطقه را در راستای تداوم تلاش‌های این کشور برای تنش آفرینی و افزایش بی ثباتی در منطقه دانست.

    وی افزود: فشار و محاصره اقتصادی آمریکا علیه سوریه با هدف ممانعت از عادی‌سازی شرایط سوریه و دستیابی به اهداف سیاسی شناخته شده واشنگتن ادامه دارد و در حال افزایش است، اما دولت و ملت سوریه اجازه نخواهند داد که آمریکا به اهداف خود برسد.
    فیصل المقداد گفت: آنچه که باعث شد شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سوریه سخت شود، تروریسم بین‌المللی و فشارهای آمریکاست.

    وزیر خارجه سوریه گفتگوهای انجام شده بین امیرعبداللهیان با نخست وزیر سوریه در موضوعات اقتصادی و تجاری را حائز اهمیت دانست و ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، از برنامه برگزاری نشست کمیسیون مشترک عالی دو کشور استقبال کرد.

    فیصل المقداد همچنین همتای ایرانی خود را در جریان تحولات روابط بین سوریه و کشورهای عربی و همسایه قرار داد.

    در این دیدار، برخی تحولات سیاسی مورد اهتمام در منطقه، تحولات فلسطین و نیز برخی موضوعات جهان اسلام مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
    منبع:افکارنیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *