×
×
جدیدترین‌‌ها

دیابت و فشار خون بالا را با این سه نکته به قتل برسانید

  • کد نوشته: 76355
  • شهریور 7, 1402
  • رعایت رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی و مصرف منظم دارو‌های تجویز شده توسط پزشک سه فاکتور اصلی در کنترل دیابت و فشار خون بالا هستند.

    دیابت و فشار خون بالا را با این سه نکته به قتل برسانید

    به گزارش نخست نیوز ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در کارگاه آموزشی تکنیک‌های کنترل بیماری‌های غیرواگیر با تغذیه سالم که در شرکت کیمیدارو برگزار شد، کارشناس تغذیه مرکز بر رعایت رژیم غذایی به عنوان اصلی‌ترین عامل در نوسانات شدید قند خون تاکیدکرد.
    نفیسه پورپاشا در این دوره آموزشی نقش مشکلات روحی روانی و بیماری‌های روانی را بر بیماری‌های غیرواگیر از جمله فشار خون بالا و دیابت انکار ناپذیر برشمرد.

    این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که بیماران دیابتی و فشارخونی باید انجام دهند این است که بیماری خود را بپذیرند و فعالیت‌ها و سبک زندگی خود را بر اساس این تفکر پایه ریزی کنند.

    نفیسه پورپاشا اصلی‌ترین راه کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا را رعایت رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی و مصرف منظم دارو‌ها طبق نظر پزشک عنوان کرد.

    به گفته وی اگر رعایت هر یک از این سه فاکتور توسط بیماران به خوبی انجام نشود کنترل بیماری دشوار شده و بیمار با مشکلات و عوارض دیگری مواجه می‌شود.

    براساس این گزارش این کارگاه آموزشی توسط کارشناسان تغذیه مرکز بهداشت شرق تهران با هدف آموزش تکنیک‌های لازم و صحیح تغذیه‌ای به کارکنان شرکت کیمیدارو برگزار شد.
    منبع:صدانلاین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *