×
×
جدیدترین‌‌ها

چقدر آب بنوشیم تا با کمبود آب بدن مواجه نشویم؟

  • کد نوشته: 76307
  • شهریور 6, 1402
  • یک پزشک گفت: در صورتی که هوا گرم باشد و تعریق بیشتر باشد، نیاز به مصرف بیشتر آب وجود خواهد داشت.

    چقدر آب بنوشیم تا با کمبود آب بدن مواجه نشویم؟

    به گزارش نخست نیوز ،دکتر مجتبی فراهانی گفت: کمبود آب در بدن می‌تواند از طریق علائمی مانند احساس تشنگی شدید و خشکی دهان, کاهش تولید ادرار یا رنگ تیره ادرار, خشکی و کوچک شدن پوست, سردرد, خستگی و ضعف عمومی, تاری دید, سردرد و سرگیجه بروز پیدا کند. در آزمایشات نیز کمبود آب می‌تواند از طریق اندازه‌گیری غلظت ادرار، اندازه‌گیری املاح موجود در خون و اندازه‌گیری وزن بدن مشخص شود.

    این پزشک عمومی بیان کرد: کمبود آب می‌تواند عوارض جدی و مختلفی برای بدن ایجاد کند که از جمله‌ آن ها می‌توان به خشکی پوست و لب‌ها, اختلال در عملکرد کلیه‌ها و تشدید علائم کیسه صفرا, کاهش حجم خون و ایجاد خطر انسداد عروق خونی, مشکلات گوارشی مانند یبوست, عوارض ناشی از گرمای بیش از حد و افت فشار خون, کمبود الکترولیت‌ها (مثل سدیم و پتاسیم) در خون, اختلالات ترمورگولاسیون (کنترل دمای بدن), سرگیجه و عدم تمرکز و عوارض برای سیستم قلبی و عروقی مانند تشدید بیش‌فعالی قلب اشاره کرد.

    این پزشک گفت: میزان مصرف آب بستگی به شرایط هوا، سطح فعالیت جسمانی، سن، جنسیت و ویژگی‌های فردی دارد. در شرایط گرما و تعریق بالا، بدن بیشتر نیاز به آب دارد تا جبران میزان آبی که از دست می‌دهد، اتفاق بیفتد. معمولاً توصیه می‌شود هر فرد روزانه حداقل حدود ۸ لیوان (حدود ۲ لیتر) آب مصرف کند. این میزان برای بزرگسالان به طور کلی مناسب است.
    منبع:بهداشت نیوز

    برچسب ها اب بدن کمبود

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *