×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر عامل سازمان هلال احمر خراسان رضوی در نشست خبری اظهار داشت
آمادگی کامل برای همکاری با سازمان حج و زیارت در ایام موسم 1400

  • کد نوشته: 7615
  • اردیبهشت 22, 1400
  • مدیر عامل سازمان هلال احمر خراسان رضوی در نشست خبری اظهار داشت: آمادگی کامل داریم تا با همکاری سازمان حج و زیارت خدمت‌رسان حجاج بیت‌الله‌الحرام در ایام موسم حج ۱۴۰۰ باشیم
    آمادگی کامل برای همکاری با سازمان حج و زیارت در ایام موسم 1400

    علی اربابنخست نیوز  – سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: اقدامات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ایام کرونا معطوف به غربالگری مرز دوغارن و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد ۴۸ هزار ۵۷۲ نفر از ۲۵ اسفند تا ۲۰ اردیبهشت بوده که در این مدت ۷۳۰ مورد پی‌سی‌آر و ۵۳۹ مورد تست فوری داشتیم و ۱۴۸۹ مورد مثبت کرونا نیز شناسایی شدند.

    او افزود: در بحث نظارت مشترک جوانان ۲۴ هزار ۳۹۸ نفر ساعت طی تفاهم‌نامه صورت گرفته با مشارکت ۶۷۳۵ نفر از نیرو‌های جوانان نزدیک به ۶۵ هزار امکنه در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفت.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه طرح ملی آمران سلامت از ۵ تا ۱۵ آبان ماه سال گذشته انجام شد، ادامه داد: توزیع ماسک، توزیع بروشور، اجرای پویش من ماسک می‌زنم و … برگزار شد و در این ۱۱۶ و هزار ۱۱۰ عدد ماسک توزیع شد.

    احمدی بیان کرد: در بحث قرارگاه مواسات و همدلی ۱۰ هزار ۸۳۵ بسته معیشتی در سراسر استان با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون تومان توزیع شد و در کنار آن ۱۳۲ هزار بسته بهداشتی، ۱۳۷ کپسول اکسیژن، ۲۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، ۴۰ عدد پالس‌اکسیمتر و ۱۱۰ هزار ماسک به ارزش ۱۹ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان توزیع شد.

    او تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان به‌جز حوزه تحت پوشش ۲۵ هزار ۵۸۷ نفر از مردم شهرستان سربیشه خراسان جنوبی را ساماندهی کردند و خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی را ارائه داد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: در بحث حوادث ۱۰۵۹ حادثه مورد پاسخگویی قرار گرفت و حوادث جاده‌ای، سیل و کوهستان به ترتیب بیشترین آمار حوادث استان بودند و در سال گذشته ۶۳۹ مصدوم انتقالی به بیمارستان‌ها داشتیم.

    احمدی با اشاره به اینکه در مرز دوغارون بیش از ۱۳۰ هزار ماسک اهدایی داشتیم، اظهار کرد: در این منطقه مرزی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آموزش‌های به‌روز برخوردار شدند.

    او افزود: ۲۸۲ دوره آموزش کمک اولیه، ۳۸ مورد عمومی امداد و ۲۷ مورد عمومی نجات از جمله آموزش‌های برگزار شده برای تیم‌های تخصصی امداد و نجات بوده است؛ همچنین در بحث کار درمانی به ۳۵۸۵ نفر خدمت‌رسانی شدند و به اندازه ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ نسخه خدمات دارویی ارائه شد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای در سطح ملی در خصوص خانه‌های هلال انجام شده است، ادامه داد: خانه‌های هلال با همکاری دهیاری‌ها فعال است و از ظرفیت محلی در راستای افزایش تاب‌آوری استفاده می‌شود، تاکنون ۲۷۰ خانه هلال در سطح استان فعال شده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ خانه خواهد رسید.

    احمدی ضمن اشاره به آسیب‌های تحریم‌ها در تامین تجهیزات امدادی و پزشکی، بیان کرد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز با اعتبارات استانی و ملی تامین شده، اما با توجه به حجم میلیونی زائران کافی نیست و با وجود کمبود‌های فراوان خدمات‌رسانی کامل به دیگر استان‌ها را هم داشته‌ایم که موارد شاخص آن زلزله کرمانشاه و سیل گلستان بوده است و عملکرد خراسان رضوی برترین در کشور بوده است.

    او تصریح کرد: داروخانه جمعیت هلال احمر دارو‌های بیماران کرونایی و غیرکرونایی را به اندازه کافی دارد و در خصوص برخی از دارو‌های خاص مانند انسولین دیابتی‌ها هیچگونه کمبودی وجود ندارد، در برخی از دارو‌ها به دلیل کاهش سهمیه‌ها به میزان کمتری به بیماران داده می‌شود تا میزان پاسخگویی بیشتری به بیماران افزایش یابد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر کشور اختصاص یافته است، تاکید کرد: بخشی از این بودجه به خراسان رضوی جهت تامین، تجهیز و به‌روزرسانی بالگرد، آمبولانس و اقلام و تجهیزات امدادی اختصاص یافته است.

    احمدی اظهار کرد: آمادگی کامل داریم تا با همکاری سازمان حج و زیارت خدمت‌رسان حجاج بیت‌الله‌الحرام در ایام موسم حج ۱۴۰۰ باشیم که جمع کثیری از آنان حجاج سال گذشته هستند که به‌دلیل لغو سفر‌ها اعزام نشدند، هرچند که دارد اقدامات پشت پرده‌ای میان عربستان و اسرائیل جهت عدم سفر حجاج ایرانی انجام می‌شود و شاید همانند سال گذشته اعزام کاروان‌های ایرانی را شاهد نباشیم، اما اگر مشکلی در اعزام حجاج کشورمان نبود با آمادگی کامل در خدمت آنان خواهیم بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *