×
×
جدیدترین‌‌ها

واکنش امارات به آتش زدن کلیساها در پاکستان

  • کد نوشته: 75244
  • مرداد 29, 1402
  • وزارت خارجه امارات شنبه شب بیانیه‌ای منتشر و آتش‌زدن تعدادی کلیسا در پاکستان از سوی یک گروه افراطی را محکوم کرد.

    واکنش امارات به آتش زدن کلیساها در پاکستان

    به گزارش نخست نیوز ،خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) نوشته است که وزارت خارجه امارات اقدام گروهی افراطی مبنی بر آتش زدن تعدادی از کلیساها و ده‌ها خانه در پاکستان را محکوم کرد.

    وزارت خارجه امارات متحده عربی همچنین تلاش‌های دولت پاکستان و تصمیمات آن برای مقابله با هر گونه اقدامات اهانت‌ آمیز را ستود.

    وزارت خارجه امارات بر مخالفت این کشور با هرگونه اقدامی در جهت برهم زدن امنیت و ثبات و نقض ارزش‌ها و اصول انسانی و اخلاقی تاکید کرد.در این بیانیه آمده است، سخنان نفرت‌ انگیز و افراطی در تضاد با تلاش‌های بین ‌المللی برای ترویج ارزش‌های مسامحه، همزیستی و صلح در میان ملت‌ها است.

    امارات همچنین بر اهمیت احترام به نمادهای دینی و مقدسات و پرهیز از هر گونه اقدام تحریک ‌آمیز تاکید کرده است.

    چهارشنبه گذشته انبوهی از معترضان با ادعای آنچه توهین به مقدسات اسلامی خواندند، به محل سکونت مسیحیان شهر جران والا یورش برده و به چند کلیسا و واحدهای مسکونی متعلق به مسیحیان خسارت زدند.

    تازه‌ترین گزارش‌ها از تشکیل کمیسیون قضایی از سوی دولت ایالتی برای شناسایی عوامل خشونت‌ و آمران این تحرکات افراط گرایانه حکایت دارد و پلیس نیز دست کم ۱۵۰ نفر را به جرم اغتشاش، اهانت به اماکن مقدس اقلیت‌های دینی و ترویج خشونت‌ علیه اقلیت‌ها بازداشت کرد.

    رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان ضمن محکومیت شدید خشونت‌ها علیه پیروان اقلیت دینی در این کشور، اعلام کردند که اسلام‌ دین صلح و رواداری است و همه اقلیت‌ها نیز مانند دیگر شهروندان پاکستانی از حق مساوی برخوردارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *