×
×
جدیدترین‌‌ها

چین خواستار خویشتنداری طرف‌ها در مناقشه اسرائیل- فلسطینیان شد

  • کد نوشته: 7484
  • اردیبهشت 23, 1400
  • فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه با ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیریها در فلسطین اشغالی و نوار غزه خواستار خویشتنداری تمام طرفها شد.
    چین خواستار خویشتنداری طرف‌ها در مناقشه اسرائیل- فلسطینیان شد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از جروزالم پست، «ژای جون» فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه شامگاه چهارشنبه با ابراز «نگرانی عمیق» نسبت به تشدید درگیریها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، از تمام طرف‌ها خواست تا برای جلوگیری از تلفات بیشتر خویشتنداری خود را حفظ کنند.

    طبق بیانیه وزارت خارجه چین، ژای در دیدار با فرستادگان سیاسی کشورهای عربی و نماینده اتحادیه عرب در چین گفت که پکن به اعمال فشار بر شورای امنیت سازمان ملل جهت اقدام در مورد وضعیت در قدس اشغالی ادامه خواهد داد.

    پیش از این نیز «هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری از اسرائیل خواست که در خصوص تنش‌ها و بحران در قدس اشغالی، خویشتن‌داری نشان دهد و آرامش را به مسجدالاقصی بازگرداند.

    وی در اظهارات خود گفت: «دولت پکن نگرانی خود از افزایش تنش‌ها در قدس که منجر به زخمی شدن صدها فلسطینی شده را اعلام می‌کند. ما خواستار آرامش و خویشتن‌داری هستیم تا از درگیری‌های بیشتر که می‌تواند منجر به افزایش تعداد مجروحان شود، جلوگیری گردد».

    سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت که پکن تمایل دارد نقش سازنده‌ای در احیای مذاکرات سازش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل و طرف‌های مرتبط ایفا کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *