×
×
جدیدترین‌‌ها

امید در بازار بورس از بین رفت

  • کد نوشته: 74417
  • مرداد 22, 1402
  • بورس تهران معاملات روز شنبه را با ریزش شدید شاخص‌های سهامی و خروج سرمایه حقیقی پشت سرگذاشت.

    امید در بازار بورس از بین رفت

    به گزارش نخست نیوز ،خبر توافق تبادل زندانیان در کنار خبر تصویب دوباره نرخ گاز باعث شده تا سهامداران امیدی به حمایت سیاست‌گذاران از بازار سهام نداشته باشند.

    بازار سهام در روند معاملات روز شنبه شاهد ریزش بیشتر شاخص هم‌وزن به نسبت افت تراز شاخص کل بود. معاملات دیروز با افت تراز شاخص‌های سهامی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت. در معاملات روز گذشته شاخص کل بورس تهران ۲.۳۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۲.۷۱ درصد افت تراز داشتند.دیروز شاخص‌های فرابورسی نیز یکپارچه سرخ‌پوش بودند. شکاف بین بازدهی شاخص کل و شاخص هم‌وزن در فرابورس به نسبت بورس تهران بیشتر بود و در بین شاخص‌های فرابورسی، شاخص هم‌وزن فرابورس با ۳.۴۱ درصد افت تراز برخلاف معاملات روز چهارشنبه، بیشترین میزان افت روزانه را به ثبت رساند.

    در بین شاخص صنایع نیز صنعت تولید محصولات کامپیوتری با ۳۸.۶ میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت اطلاعات و ارتباطات با ۴.۸ میلیارد تومان و صنعت انتشار، چاپ و تکثیر با ۲.۲ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت فلزات اساسی با ۱۳۷.۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با ۱۳۵ میلیارد تومان و صنعت فرآورده‌های نفتی با ۱۰۷.۵ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *