×
×
جدیدترین‌‌ها

حملات اوکراین به روسیه شدت گرفت

  • کد نوشته: 74406
  • مرداد 22, 1402
  • مقام‌های ارتش اوکراین از پیشروی در جبهه جنوبی جنگ با روسیه و بازپس‌گیری مناطقی در نزدیکی روستای کلیدی «روبوتین» خبر دادند.

    حملات اوکراین به روسیه شدت گرفت

    به گزارش نخست نیوز ،ژنرال اولکساندر تارنافسکی فرمانده نیروهای اوکراین در جنوب کشور شنبه اعلام کرد: سرزمین‌هایی در مسیر تاوریا آزاد شده است. نیروهای دفاعی در حال فعالیت هستند.

    وی به زمان و محل دقیق این پیشروی‌ها اشاره‌ای نکرد. این در حالی است که ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین نیز از «موفقیت جزئی» در روستای روبوتین در منطقه زاپوریژیا خبر داد.

    ستاد مشترک ارتش اوکراین همچنین از ادامه عملیات تهاجمی در مسیرهای ملیتوپول و بردیانسک خبر داد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه در بامداد روز شنبه خبر داد. بر اساس این گزارش، ۱۴ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم و ۶ فروند دیگر نیز با سامانه‌های جنگی الکترونیک سرکوب شدند.از سوی دیگر، آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس گفت که اوکراین به دلیل ناکامی در ضدحملات، بر حملات تروریستی علیه اهداف غیرنظامی روسیه متمرکز شده است.

    کلین افزود: واضح است که اوکراین در حال حاضر در میدان نبرد با شکست مواجه است و به همین دلیل تا حد زیادی بر بکارگیری تروریست ها متمرکز شده است. آنها هدف قراردادن غیرنظامیان را افزایش داده اند.

    سفیر روسیه در انگلیس در عین حال خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح روسیه، بر خلاف ارتش اوکراین، تنها زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند، اما نیروهای اوکراینی سیستم‌های دفاع هوایی خود را با وجود منع کنوانسیون لاهه، در شهرها مستقر کرده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *