×
×
جدیدترین‌‌ها

پیش بینی بورس امروز 21 تیر 1402

  • کد نوشته: 74234
  • مرداد 21, 1402
  • بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه حجم معاملات همچنان پایین بود و شاخص کل بورس تهران افت اندکی را ثبت کرد.

    پیش بینی بورس امروز 21 تیر 1402

    به گزارش نخست نیوز ،برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 21 تیر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل افت 886 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 388 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس 3 واحد ریزش کرد و شاخص هم وزن فرابورس 372 واحد افزایش پیدا کرد.در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 200 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 307 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 40 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.

    بیشترین افزایش قیمت
    روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (زکوثر)، شرکت پگاه خراسان (غشان) و شرکت ایران دارو (دیران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت بیمه دی (ودی) و شرکت ویتانا (غویتا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

    بیشترین کاهش قیمت
    در بورس نمادهای فخوز (شرکت فولاد خوزستان)، خکمک (شرکت کمک فنر ایند امین) و سصفها (شرکت سیمان اصفهان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت بیمه میهن (میهن) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

    عرضه و تقاضای بازار
    در معاملات چهارشنبه، 77 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 407 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 3 درصدی به 391 میلیارد تومان رسید. پیش بینی بورس امروز
    روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی رشد بیش از 4 هزار واحدی را ثبت کرد. اما در ادامه نزول کرد به طوری که در پایان در سطحی پایین‌تر از روز قبل ایستاد. در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های خرید 15 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود.

    اما حجم معاملات پایین بود و ارزش معاملات خرد با کاهش 10 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 990 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم هفته بود. همچنین شاهد ورود اندک پول حقیقی به میزان 3 میلیارد تومان بودیم. نمادهای نیان، غمایه، فخوز، تاصیکو و والماس بیشترین ورود پول را را ثبت کردند. در مقابل وبملت، فملی، وکغدیر، خودرو و خساپا بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند.

    روز چهارشنبه نمادهای فملی، فخوز، رمپنا و فولاد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در مقابل، نمادهای فارس، شپدیس و شپنا شاخص را بالا کشیدند. همچنین مطابق عرف بازار، روز چهارشنبه ارزش صف‌های فروش بالا رفت.

    بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود در نیمه دوم شاخص‌ها ریزش کردند. این در حالیست که عصر روز سه‌شنبه عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس خبر از ابطال مصوبه دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی داد. خبری که به نظر می‌رسید موجب رشد بازار شود اما گویا از سوی معامله گران باور نشد. بنابراین به نظر می‌رسد سهامداران در انتظار رویدادها و اخبار آتی هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *