×
×
جدیدترین‌‌ها

آیا ترک سیگار باعث بی‌حالی در شخص می‌شود؟

  • کد نوشته: 74025
  • مرداد 18, 1402
  • هنگامی که افراد سیگاری برای چند روز سیگار را کنار می‌گذارند دچار بی حسی و افسردگی می شوند و یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود دوباره به سمت سیگار بروند همین مورد است. حس بی‌حالی و کمبود انرژی حاصل یک ذهنیت اشتباه در زمان ترک سیگار است. در ادامه این مقاله از  ترک […]

    آیا ترک سیگار باعث بی‌حالی در شخص می‌شود؟

    هنگامی که افراد سیگاری برای چند روز سیگار را کنار می‌گذارند دچار بی حسی و افسردگی می شوند و یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود دوباره به سمت سیگار بروند همین مورد است. حس بی‌حالی و کمبود انرژی حاصل یک ذهنیت اشتباه در زمان ترک سیگار است. در ادامه این مقاله از  ترک سیگار در تهران می خواهیم راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم که چرا ترک سیگار باعث بی‌حالی در شخص می‌شود.

    شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص ترک سیگار با شماره های  02122794683 و  02122567561 با مشاورین ما در تماس باشید.

     

    دلایل افسردگی بعد از ترک سیگار

     

    ترک دخانیات تغییر بزرگی در سبک زندگی محسوب می شود. به عنوان یک قاعده کلی، بی‌حوصلگی یکی از نشانه های رایج ترک سیگار است. کمبود نیکوتین در هنگام ترک سیگار، دلیل اصلی افسردگی و موقتی است که امکان دارد پس از ترک سیگار آن را تجربه کنید. وقتی با استعمال سیگار، به صورت منظم نیکوتین وارد بدن شما می شود، بدن و مغز شما به آن وابسته خواهد شد. زیرا اتصال نیکوتین به گیرنده های مغز شما باعث ترشح دوپامین میگردد. بالا رفتن سطح دوپامین، به طور کاذب باعث بهبود خلق و خو می شود و شما احساس سلامتی کاذب می کنید.

    کم شدن نیکوتین ورودی به بدن همراه با ترک سیگار در مرکز ترک سیگار ، در حقیقت به معنای از دست دادن همراهی است که فکر می کردید به شما کمک می کند تا احساساتی  اعم از خشم و خستگی را کنترل کنید! کاهش این ماده در بدن باعث می شود که  شخص در حال ترک سیگار، برای مدتی احساس خستگی و کسالت و افسردگی  داشته باشند.

    علاوه بر نیکوتین، بعضی دیگر از مواد شیمیایی مغز نیز در ایجاد افسردگی بعد از ترک سیگار دخیل هستند. یکی از این مواد شیمیایی، مونوآمین اکسیداز A است که به طور مخفف MAO-A نامیده می شودmonoamine oxidase A) ). سطح MAO-A در افراد مبتلا به افسردگی بالاتر از حد معمول است؛ به ویژه در روزهای اول پس از ترک سیگار. مقادیر بالای MAO-A میزان سروتونین را در مغز شما کاهش می دهد. پایین بودن سطح سروتونین خود عاملی جهت افسردگی است.

     

    دلایل افسردگی بعد از ترک سیگار

     

    آیا ترک سیگار باعث بی‌حالی می‌شود؟

     

    به گفته متخصصان دانشگاه کالج لندن، افرادی که در گذشته سیگار را ترک کرده‌اند با افزایش مشابه خطر ضعف و سستی روبه ‌رو نمی شوند و این مطلب نشان می‌دهد ترک سیگار حتی در اواخر دوران زندگی هم برای سلامت انسان بسیار مفید است. آنها تاکید کردند: ترک سیگار به طور بالقوه می تواند از میزان ضعف و سستی در سنین بالاتر بکاهد و در نتیجه ترک آن نه تنها باعث بیحالی نمی شود بلکه احساس قدرت و انرژی را هدیه می کند.

     

    ترک سیگار با روش های قدیمی و عوارض آن

     

    برای اینکه سیگار را ترک کنید فقط دوری از آن و نکشیدن آن روش مناسبی نیست، زیرا ریشه اعتیاد به سیگار در ذهن شما نهانیده است. در طول سال‌هایی که سیگار کشیده‌اید یک سری عقاید در ذهن ‌تان پرورش داده‌اید؛ یکی از این عقاید همین موضوع بی‌حالی است که باعث می‌شود فرد سیگاری واقعا این تصور را داشته باشد که سیگار باعث می‌شود تا پر انرژی‌تر باشد و اگر سیگار نکشند انرژی کافی برای انجام کاری را هم نخواهند داشت.

    اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود روش‌های قدیمی ترک سیگار که وابسته به اراده هستند باعث ترک سیگار نشوند همین موضوع است. شما دلایلی که باعث می‌شوند سیگار بکشید را از بین نبرده‌اید و تنها با دوری از سیگار و اتکا به اراده خودتان انتظار دارید تا دیگر میلی به سیگار نداشته باشید.

    به همین دلیل پس از گذشت چند ساعت یا چند روز از آخرین سیگارتان دچار بی‌حالی و کمبود انرژی می‌شوید؛ زیرا هنوز در ناخودآگاه‌تان باور دارید که نبود سیگار باعث این بی‌حالی شده است و به همین دلیل مغزتان بدن را در یک حالت بی‌حالی قرار می‌دهد که اصلا واقعی نیست و فقط یک دروغ ذهنی می‌باشد تا باعث شود دوباره به سمت سیگار بروید.

     

    ترک سیگار با روش های قدیمی و عوارض آن

     

    سخن پایانی

    با گذشت زمان و از بین رفتن حس افسردگی از مزایا و فواید ترک سیگار بیشتر بهره خواهید برد و می‌فهمید که تصمیم درستی گرفته‌اید. میلیون‌ها نفر قبل از شما این دوره را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون از آن به عنوان یک تجربه ارزشمند در جهت افزایش کیفیت زندگی خود یاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که روزهای شادتری در پیش رو دارید و پس از آن احساس غرور و توانمندی بسیاری را برای غلبه به استعمال سیگار تجربه خواهید کرد.

    برچسب ها ترک سیگار سیگار

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *