×
×
جدیدترین‌‌ها

واکسن گارداسیل چه تاثیری بر درمان زگیل تناسلی زنان دارد؟

  • کد نوشته: 74022
  • مرداد 17, 1402
  • امروزه ابتلا به بیماری زگیل تناسلی بین خانم ها بسیار رواج یافته است و جزو بیماری های پرخطر محسوب می شود. این بیماری باید سریعا توسط بهترین دکتر زنان در تهران تشخیص داده شود تا از بروز مشکلات حادتر جلوگیری شود. در حقیقت زگیل تناسلی می تواند خطرات جبران ناپذیری برای زنان داشته باشد که علت به […]

    واکسن گارداسیل چه تاثیری بر درمان زگیل تناسلی زنان دارد؟

    امروزه ابتلا به بیماری زگیل تناسلی بین خانم ها بسیار رواج یافته است و جزو بیماری های پرخطر محسوب می شود. این بیماری باید سریعا توسط بهترین دکتر زنان در تهران تشخیص داده شود تا از بروز مشکلات حادتر جلوگیری شود. در حقیقت زگیل تناسلی می تواند خطرات جبران ناپذیری برای زنان داشته باشد که علت به وجود آمدن آن ویروس اچ پی وی است. اخیرا علم به حدی پیشرفت کرده است که پزشکان توانسته اند واکسنی به نام گارداسیل را کشف کنند. این واکسن می تواند تاثیر کاملا خوبی بر روی به وجود آمدن زگیل تناسلی بگذارد و در نتیجه از به وجود آمدن این ویروس در بدن جلوگیری کند. بسیاری از پزشکان می توانند در این زمینه به مردم کمک شایانی کنند که اگر شما می خواهید با این پزشکان آشنا شوید، می توانید به سایت های تاپتنا، پزشکا، جراحا، پذیرش24 و … مراجعه کنید.

    زگیل تناسلی چیست؟

    زگیل تناسلی جزو بیماری های مقاربتی بسیار رایج در سراسر جهان می باشد که توسط HPV ایجاد می شود. این ویروس از طریق پوست و غشاهای مخاطی (پوشش مرطوب اندام های داخلی بدن) انتقال می یابد و اصلی ترین راه انتقال، تماس جنسی مخصوصا از راه واژن و مقعد می باشد. با این وجود ذکر می شود که امکان منتقل شدن این ویروس از طریق دهان وجود دارد.

    در موارد بسیار نادر تماس با پوست نواحی اطراف ناحیه تناسلی یا تماس با خود اندام تناسلی سبب منتقل شدن این بیماری می شود. در موارد نادر، HPV می تواند از مادر به جنین نیز انتقال یابد. ویروس اچ پی وی ارتباط زیادی با سرطان دهانه رحم دارد. این ویروس به طور تقریبی در همه افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم وجود دارد. این ویروس در ضمن نقش بسیار پررنگی در سرطان مقعد، دهان و گلو و سرطان پروستات دارد.

    مهم ترین علائم زگیل تناسلی

    زگیل تناسلی ممکن است با علائم زیادی همراه باشد که در ادامه می خواهیم این علائم را برای شما شرح دهیم :

    • اکثر کسانی که به HPV مبتلا هستند، هیچ علامتی ندارند و اگر چنین باشد، این علامت ها بسیار خفیف هستند که شامل درد، خارش و خونریزی می باشد.
    • نشانه های ویروس HPV ممکن است 2 الی 3 ماه پس از عفونت مشاهده شود. در واقع این علائم تقریبا از 3 هفته تا چندین سال بعد از عفونت قابل مشاهده است.
    • زگیل تناسلی هایی که قابل مشاهده اند فقط زمانی ظاهر می شوند که عفونت فعال باشد. اما لازم به ذکر است که حتی زمانی که زگیل قابل مشاهده نیست، امکان انتقال ویروس وجود دارد.
    • در کل زگیل تناسلی ضایعات گوشتی است که اندازه های مختلف دارد و می تواند به صورت تک یا خوشه ای (به شکل گل کلم) در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهانه رحم ظاهر گردد.

    مهم ترین علائم زگیل تناسلی

    واکسن گارداسیل چه تاثیری بر زگیل تناسلی دارد؟

    به این دلیل که هیچگونه درمان قطعی برای ویروس HPV وجود ندارد، مهم ترین و اصلی ترین راهکار جهت پیشگیری کردن از عفونت HPV، واکسین زدن است. واکسن گارداسیل کمک شایانی به محافظت در مقایسه با چندین نوع کم خطر و خطرناک HPV می کند. با این وجود که این واکسن به طور صد در صد محافظت از این ویروس را تضمین نمی کند، اما می تواند از خطر مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم که جزو سرطان های شایع در زنان است تا حد زیادی جلوگیری کند. با تزریق واکسن گارداسیل، کمک بزرگی به محافظت در مقایسه با چندین زیرگروه HPV می شود و به طور قابل توجهی خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش می دهد. به طور کلی واکسن گارداسیل برای درمان انواع متفاوت ویروس HPV ساخته و استفاده می شود. در واقع با تزریق این واکسن می توان از HPV، سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد، سرطان آلت تناسلی، سرطان روده بزرگ و زگیل تناسلی پیشگیری کرد.

    بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل

    خانم های مجردی که سن آن ها بین 9 تا 26 سال است و هنوز در برابر خطر سویه های ویروس HPV تحت پوشش واکسن قرار نگرفته اند، گزینه بسیار مناسبی برای تزریق گارداسیل می باشند. پزشکان می توانند که واکسن گارداسیل را به خانم ها و آقایا تزریق کنند اما مردان بین 9 تا 26 سال که تمایل به واکسی زدن دارند، باید برای تائید واجد شرایط بودنشان با دکتر متخصص مشورت کنند. به دلیل آن که ویروس HPV عمدتاً با تماس جنسی انتقال می یابد، زمان بسیار خوبی جهت تزریق پیش از شروع فعالیت جنسی می باشد. از این رو توصیه می شود اولین دوز گارداسیل را در سنین 9 تا 12 سالگی (قبل از بلوغ) تزریق کنید.

    اگر سن شما بالای 26 سال است و تمایل دارید که واکسن HPV دریافت کنید، باید با یک دکتر متخصص صحبت کنید تا واجد شرایط بودن شما را ارزیابی نماید. به طور کلی واکسن گارداسیل به خصوص برای دختران بین 9 تا 26 سال و برای پسران بین 9 تا 21 سال تزریق می گردد. اما می توان گفت که این واکسن را افراد تا سن 45 سال با مشورت دکتر می توانند تزرق کنند. هر کسی که واکسن را پیش از سن 15 سالگی تزریق کرده باشد، برای محافظت کامل به 2 دوز واکسن HPV با فاصله زمانی 6 تا 12 ماه نیاز دارد. در صورتی که بین 15 الی 26 سال سن دارید، سه دوز واکسن باید تزریق کنید. بنابراین یک تا دو ماه بعد از اولین دوز به دوز دوم و شش ماه بعد از اولین دوز به دوز سوم نیاز خواهید داشت.بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل

    کلام آخر

    امروزه به دلایل متعددی از جمله روابط محافظت نشده، ویروس زگیل تناسلی بسیار بین مردم شایع شده است. از این رو پزشکان سعی کردند که واکسنی کشف کنند تا حد ممکن از بروز این بیماری جلوگیری کند. واکسن گارداسیل تا حد ممکن می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی جلوگیری از زگیل تناسلی ناشی از ویروس اچ پی وی بگذارد. این واکسن از بروز بسیاری از سرطان های مربوط به رحم و پروستات نیز جلوگیری می کند. ویروس گارداسیل اخیرا توسط اکثر پزشکان برای زوجین مخصوصا زنان تجویز می شود.

    ما سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با این بیماری و واکسن گارداسیل در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کافی در این زمینه، از بروز آن جلوگیری کنید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *