×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده آفریقای جنوبی در نشست تهران: بریکس به دنبال ایجاد دنیای چند قطبی است

  • کد نوشته: 73578
  • مرداد 17, 1402
  • نماینده آفریقای جنوبی در نشست «ایران و بریکس: چشم‌اندازها برای شراکت و همکاری در تهران» گفت: بریکس به دنبال ایجاد دنیای چند قطبی است.

    نماینده آفریقای جنوبی در نشست تهران: بریکس به دنبال ایجاد دنیای چند قطبی است

    به گزارش نخست نیوز ، «آنیل سوکلال » صبح امروز در نشست “ایران و بریکس: چشم اندازها برای شراکت و همکاری”در تهران در سخنانی با اشاره روابط ایران و آفریقای جنوبی گفت: ایران یک تمدن قوی دارد و ایران در کنار آفریقای جنوبی ایستاد و باعث آزادی ما شد. ماندلا پس از آزادی از زندان به ایران سفر کرد.

    وی با اشاره به اهداف تاسیس بریکس افزود: ما می‌خواهیم نه فقط در زمینه نفع پنج کشور باشیم بلکه برای جهان جنوب چنین کاری را انجام دهیم.

    نماینده آفریقای جنوبی در این نشست که در حال حاضر کشورش ریاست بریکس را بر عهده دارد، گفت: بریکس به ما این فرصت را می‌دهد که به صورت جمعی به شرایط اقتصادی و تجاری و سیاسی جهان حاضر بپردازیم.

    وی در بخشی دیگر صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: این یک مشکل بین روسیه و اوکراین نیست و جنگ بین جهان غرب و روسیه است.

    نماینده آفریقای جنوبی اضافه کرد: از سال ۲۰۱۹ روسای بریکس گفتند باید با یک معماری برابر برای دنیا ایجاد کنیم. بریکس در حال نمایندگی بسیاری از کشورهای جهان جنوب است. هند و روسیه و برزیل جزو ۱۰ کشور اول اقتصاد جهان هستند. زمان تغییر کرده و بریکس در حال گسترش همکاری با جهان جنوب است.

    آنیل سوکلال ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که یک جهان برابر داشته باشیم.

    وی با بیان این که “ما در بریکس به دنبال ایجاد یک جهان چند قطبی هستیم”، گفت: بر اساس این نگاه، بریکس اعضای خود را گسترش می‌دهد و می‌خواهد یک معماری براساس برابری ایجاد کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *