×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده مجلس: اگر مردم پاسخ نگیرند، مملکت را دست جریان دیگر می‌دهند

  • کد نوشته: 73146
  • مرداد 13, 1402
  • روح‌الله عباسپور نماینده مجلس گفت: مردم مملکت را به دست دولت و مجلس سپرده‌اند توقع و انتظارشان این است که مجلس و دولت در تعامل باهم گره از مشکلات جامعه باز کنند با کسی هم رودربایستی ندارند، اگر امروز از این جریان پاسخ نگیرند، مملکت‌ را از آنها می‌گیرند و به مجموعه دیگر می‌دهند.

    نماینده مجلس: اگر مردم پاسخ نگیرند، مملکت را دست جریان دیگر می‌دهند

    یک نماینده مجلس گفت: مردم با کسی رودربایستی ندارند امروز از این جریان پاسخ نگیرند مملکت‌ را از آنها می‌گیرند و به مجموعه دیگر می‌دهند.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری مخصوصا در آخرین دیدارشان با مجلس فرمودند قوای سه‌گانه ترجیحاً مجلس و دولت با هم تعامل داشته باشند. اگر این تعامل باشد، هم‌افزایی به وجود می‌آید. باید مجلس کمک حال دولت باشد و دولت کمک حال مجلس باشد و شأن مجلس را رعایت کنند.

    وی با بیان‌ این‌که باید بین دولت و مجلس تعامل باشد، اظهار داشت: هم مجلس شأن دولت را رعایت کند و هم دولت شأن مجلس را رعایت کند و در واقع به این زمینه‌ها ورود و در جهت حل مشکلات اقدام کنند.

    نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقدامات خوبی هم شده است که بعداً نتیجه می‌دهد، ادامه داد: به عنوان کسی که در مجلس هستم عرض می‌کنم، آقا هم فرمودند مجلس مشکلات اساسی کشور را تشخیص داده و به تناسب حل مشکل، قانون‌گذاری می‌کند.

    وی با اشاره به قوانین مصوب مجلس تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون اقدام راهبردی، یکپارچه‌سازی داده‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق برای رشد و توسعه کشور و درگاه ورودی مطرح که همه دستگاه‌ها وارد شوند و داده‌ها در اختیار دولت قرار گیرد و همچنین در زمینه جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان قانون‌گذاری خوبی شده است. مجلس تصویب کرده قراردادها و پرداخت‌ها یکنواخت شود. رتبه‌بندی معلمان که مطرح است و یک مقداری اقدام شده است اما کافی نیست. دولت باید پرداخت‌ها و بدهی‌های تامین اجتماعی را بدهد؛ چراکه اگر این کار را نکند، صندوق‌ها آسیب می‌بینند و بازنشستگان گرفتار می‌شوند.

    عباسپور خاطرنشان کرد: البته دولت الحمدالله در حوزه دیپلماسی اقتصادی حرکت‌های خوبی کرده است. همین که یک مقدار روابط کشورمان با همسایه‌ها اصلاح شده است و روابطی با کشورهای اسلامی، عربی و غیره داریم، خودش می‌تواند نسبت به برخی مسائل ارزی کمک حال باشد.

    وی تاکید کرد: اگر با کشورهای همسایه دوستی داشته باشیم، می‌توانیم از میدان‌های مشترک نفت‌وگاز ورود کنیم و سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم چراکه اگر اختلاف داشته باشیم، باتوجه به این‌که ما در شرایط تحریمی هستیم، سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد و آنها در این مسیر می‌آیند و در کنسرسیوم‌های نفتی با شرکت‌های خارجی مانند شِل و توتال می‌بندند و از میدان‌های مشترک ما می‌برند و ما محروم می‌شویم اما اگر رابطه داشته‌ باشیم، باهم اقدام می‌کنیم و به یک نتیجه خوبی برسیم.

    نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای خارجی رئیس‌جمهور بیان کرد: بعضی‌ها می‌گویند آفریقا چیزی ندارد و فقیر هستند، خیر یک بخشی از این سفرها واردات است اما اساسش بازار صادرات است که محصولات خوبی داریم.

    وی یادآور شد: از بازار ۱۲۰ هزار میلیارد دلاری آفریقا اگر ما تراز تجاری یک میلیاردی داشته باشیم، خیلی بد است، باید این بازارها را درست کنیم. می‌توانیم کشت‌های فراسرزمینی درست کنیم چراکه آفریقا شرایط آب‌وهوایی خوبی دارد و ما خشکسالی داریم و می‌توانیم با دانش فنی و نیروی انسانی وارد مذاکره شویم و کشت داشته باشیم. کارهای بسیاری می‌توانیم آنجا انجام دهیم چراکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *