×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر اسرائیلی: حتی به‌قیمت سازش با عربستان هم حاضر به دادن امتیاز به فلسطینیان نیستیم

  • کد نوشته: 73036
  • مرداد 11, 1402
  • یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اخبار منتشرشده در مورد تلاش برای سازش با ریاض اعلام کرد، ائتلاف هرگز حاضر به اعطای امتیازی به فلسطینیان نخواهد شد.

    وزیر اسرائیلی: حتی به‌قیمت سازش با عربستان هم حاضر به دادن امتیاز به فلسطینیان نیستیم

    به گزارش نخست نیوز ، بعد از انتشار اخباری در رابطه با درخواست دولت بایدن از نتانیاهو برای تقدیم امتیازاتی به فلسطینیان برای پیشبرد روند سازش با عربستان، یکی از وزرای کابینه از یکی از احزاب ائتلاف تأکید کرد: حتی به‌قیمت سازش با عربستان هم حاضر به اعطای امتیاز به فلسطینیان نخواهیم بود.

    اوریت استروک، از حزب صهیونیسم دینی که یکی از احزاب اصلی تشکیل‌دهنده ائتلاف نتانیاهو محسوب می‌شود، در اظهاراتی تأکید کرد، حزبش با اعطای هر نوع امتیازی به فلسطینیان حتی در چارچوب توافق سازش با عربستان سعودی موافقت نخواهد کرد.

    وی که وزیر مأموریت‌های داخلی کابینه نتانیاهو است، در گفتگویی با شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد: به‌طور حتم با اعطای چنین امتیازاتی موافقت نخواهیم کرد، ما از اعطای امتیازات خسته شده‌ایم، ما از تعلیق احداث شهرک‌ها در یهودا و سامره (کرانه باختری) به ستوه آمده‌ایم، اتفاق نظری در کل جناح راستگرا به وجود آمده است که دیگر هیچ امتیازی داده نشود.

    این در حالی است که سخنگوی این حزب که تحت رهبری وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بتسلئیل سموتریچ قرار دارد، حاضر به اظهارنظر در این رابطه نشده است.

    در این بین رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند، ریاض در رابطه با مسئله فلسطین بیشتر به‌دنبال امتیازاتی شکلی و سطحی است.

    به‌نوشته برخی از رسانه‌های صهیونیستی، محمد بن سلمان بیش از آن که به‌دنبال گرفتن امتیازات واقعی در مورد مسئله فلسطین باشد، پیش‌شرط وی برای سازش در این رابطه صرفاً مسایل سطحی و سمبلیک است در حالی که بیشتر تمرکز خود را به‌روی گرفتن امتیازات نظامی، خریدهای تسلیحاتی و نیز احداث نیروگاه هسته‌ای قرار داده است.

    منابع آگاه در رژیم صهیونیستی به رادیوی این کشور خبر دادند، در واقع این کاخ سفید است که تلاش می‌کند مسئله فلسطین را در این مذاکرات پررنگ کند، تا بتواند از این طریق مواضع جریان ضدسعودی موجود در حزب دموکرات را نرم سازد، گرچه پادشاه عربستان هم شخصاً در مذاکرات سازش بین ریاض و تل‌آویو ورود کرده و خواستار اقدامات ملموس اسرائیل در قبال فلسطینیان پیش از امضای توافقنامه سازش شده است.

    گفتنی است پایگاه عبری‌زبان واللا فاش کرد، دیوید برنیاع، رئیس موساد، دو هفته پیش برای بررسی پیشبرد روند سازش بین عربستان و اسرائیل به‌شکل محرمانه‌ای به واشنگتن سفر و با مسئولین کاخ سفید و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفتگو کرده بود.

    به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان، کاخ سفید تلاش می‌کند حداکثر تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال بعد یعنی قبل از موعد آغاز فعالیت‌های انتخاباتی بایدن، این توافقنامه سازش به امضا برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *