×
×
جدیدترین‌‌ها

کشف یک مقبره عجیب ۱۶۰۰ ساله در مکزیک با اتاق‌های مخفی

  • کد نوشته: 72763
  • مرداد 8, 1402
  • یک مقبره عجیب در مکزیک با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد. این مقبره در بقایای شهر تاریخی زاکاتکاس در دل جنگل‌های بارانی مکزیک که پروژه کاوش در آن از دهه ۵۰ میلادی آغاز شده، کشف شد.

    کشف یک مقبره عجیب ۱۶۰۰ ساله در مکزیک با اتاق‌های مخفی

    به گزارش نخست نیوز ،این مقبره در جریان یک پروژه مشترک کاوش توسط باستان‌شناسان انستیتو تاریخ و انسان‌شناسی مکزیک و چند دانشگاه آمریکا کشف شد و تاکنون بخش‌های اصلی آن شامل چند دیوار سنگی کشف شده‌اند.

    نکته جالب توجه در مورد این مقبره شیوه خاص معماری آن است که نشان می‌دهد کاربری اصلی آن استفاده در زمینه علوم نجوم و همچنین تعیین زمان دقیق برداشت محصول است.

    در این مقبره که هنوز باستان‌شناسان موفق به تعیین تعلق آن به یکی از سه تمدن اصلی منطقه آمریکای جنوبی شامل تمدن اینکا، مایا و آزیک نشده‌اند، تاکنون بقایای ۲۸ جسد کشف شده که به احتمال فراوان یک یا دو جسد به مالکان مقبره و مابقی به بردگانی تعلق دارد که قربانی شده‌اند.

    همچنین تاکنون در این مقبره صد‌ها اثر تاریخی دیگر شامل سلاح، ظرف‌های سفالی، مجسمه و زیورآلات کشف شده و در روز‌های آتی نیز پروژه کاوش با استفاده از ابزار‌های مدرن برای کشف دیگر بخش‌های مقبره از جمله اتاق‌ها و راهرو‌های مخفی ادامه می‌یابد.

    برچسب ها کشف مقبره مکزیک

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *