×
×
جدیدترین‌‌ها

برای رفع موانع و مشکلات از همه ظرفیت های استان استفاده خواهد شد

  • کد نوشته: 72672
  • مرداد 7, 1402
  • قول مساعد حجت الاسلام پژمان فر ،نماینده مردم مشهد در دیداربا بانوان صنعتگر استان : الزام مشورت های حقوقی در شهرک های صنعتی

    برای رفع موانع و مشکلات از همه ظرفیت های استان استفاده خواهد شد

    نخست نیوز – سرور هادیان: بانوان صنعتگر استان مشکلات واحدهای تولیدی را با نماینده مردم مشهد مطرح کردند .
    به گزارش خبرنگار ما این دیدار به همت مسئول کمیسیون بانوان خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در دفتر حجت الاسلام نصرالله پژمان فر برگزار شد .
    مسئول کمیسیون بانوان خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت : جمعی از بانوان صنعتگر و تولید کنندگان شهرمان برای مطرح کردن مشکلات شان که برخی از آن ها بین اکثر تولیدکنندگان نیز مشترک می باشد ، حضور پیداکردند .

    درد مشترک تولیدکنندگان

    سحر امینی افزود: این در حالیست که مشکلات واحدهای تولیدی با سازمان های مختلف، بانک ها، شرکت شهرک ها، شهرداری ، ادارت کار و بیمه می باشد که امیدواریم برای رفع این موانع طی این جلسه و جلسات متعاقب بتوانیم مسیر راه را برای بانوان صنعتگر استان، هموار سازیم .

    در ادامه این نشست مشاور مدیر عامل و امور بانوان شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نیز خاطر نشان ساخت: از ابتدا تا سال ۱۴۰۲ ، تعداد ۴۰۹ قرارداد در شهرک های صنعتی برای بانوان کارآفرین منعقد شده که تاکنون ۱۶۷ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است .
    سهیلا دیواندری تصریح کرد: ازاین تعداد ۴۲واحد فعال در حوزه صادرات محصولات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می باشند.همچنین میزان اشتغال ایجاد شده توسط بانوان کارآفرین سه هزار و ۴۹۰نفر می باشد.
    این در حالیست که حدود ۱۵۴ هکتار زمین نیزدر اختیار بانوان قرار گرفته است .

    شبکه سازی زنان کارآفرین

    وی در ادامه تاکید کرد: شبکه سازی زنان کارافرین را با هدف توان افزایی، ، به اشتراک گذاری مهارت ها و دانش فنی، انتقال تجربیات در دستور کار قرار داده ایم. بانوان فعال و کارآفرین می‌بایست در قالب کارگروه مشکلات خود را بررسی و سپس مطالبه کنند بدون شک تلاش بانوان در عرصه اقتصادی با شبکه سازی که میان بانوان صنعتگر ایجاد می شود،منجر به تولیدات بیشتر و مثمر ثمرتر خواهد شد.
    حمایت از صنعت

    در ادامه این نشست دو ساعته ضمن شنیده شدن مشکلات بانوان صنعتگر حاضر در این جلسه، نماینده مردم مشهد گفت : طی سنوات گذشته در جلسات مختلف و حوزه های گوناگون سعی براین بوده که صحبت ها و مشکلات شنیده شود و پیگیری لازم برای موضوعات مختلف نیز انجام شود .
    حجت الاسلام نصرالله پژمان فر با بیان آن که امروزصنعت کشورمان احتیاج به حمایت دارد ، اظهار داشت: اگر بخواهیم در صنعت ، تولید کیفی و قابل رقابت در عرصه های مختلف داشته باشیم بایدبه همه جوانب موضوع توجه شود، در غیر این صورت ناچاربه شکست خواهیم بود و باید بپذیریم که فضای رقابت تنگاتنگ است تا جایی که بهره وری بالاتر یک دهم درصد در یک واحد در تولید یک مجموعه می تواند در تصاحب بازارموثر باشد .

    ناآگاهی و مشکلات غیر قابل حل

    رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان آن که گاهی شاهد ورودافرادی درعرصه صنعت وتولید می باشیم که چون از دانش کافی در آن حوزه برخوردار نمی باشند، متاسفانه هم سرمایه و نشاط و امید شان از بین می رود، تاکید کرد: تا جایی که گاه این شکست ها آنقدر سخت است که این مشکلات برای بانوان و آقایان این عرصه شبیه گره های درهم‌پیچیده ای می شود که امکان بازگشایی آن میسرنیست .
    وی تصریح کرد: در همین راستا،متاسفانه دربحث کارت های بازرگانی شاهد سوءاستفاده هایی در این مورد هستیم که علی رغم درک مشکل، قانونگذار براساس قوانین موجود نمی تواند، مساله را حل کند. زیرا در محاکم براساس اسناد ورود می شود و وقتی پای اسناد در میان و فرد آن اسنادرا امضا ء کرده است، یعنی تبعات حقیقی و حقوقی موضوع را پذیرفته است و نمی توان کاری انجام داد .

    الزام مشورت های حقوقی در شهرک های صنعتی

    حجت الاسلام پژمان فر اظهار داشت : لذا به عنوان یک توصیه از من بپذیرید که باید هر اقدام بایک مشورت و مشاورحقوقی و فنی و اقتصادی باشد .
    متاسفانه در کشور در کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی مجلس باحجم قابل توجهی از پرونده هایی مواجه ایم که گاهی حق با فرد است اما از طریق قانونی نمی توانیم ،کاری را انجام دهیم . از این رو ابتدا می خواهم، در ابتدای شروع به کار هر تولید کننده در تمام شرکت های شهرک های صنعتی مشورت های حقوقی گذاشته شود تا کار پایدار بماند . من نیز به سهم خویش از شرکت های شهرک های صنعتی پیگیری خواهم کرد.
    وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن عموم مشکلات تولید کنندگان که در مباحث نقدینگی بود، توضیح داد : مشکل اکثر تولیدکنندگان در تولیدات، برگشت نقدینگی طولانی مدت است .متاسفانه گاهی تولید کننده ها در این خصوص نمی توانند شکایت کنند، چون مشتری هایشان رابرای سال های آتی از دست می دهند. از این رو برای رفع مشکل نقدینگی ،مدت هاست به سراغ بانک ها رفته ایم تا بنگاه داری خودشان را به کناری بگذارند و بانک باشند و واسطه جمع کردن پول های مردم به سمت تولید شوند.حتی همه تلاش مان را انجام می دهیم که به این سمت برویم‌و در صنایع بزرگ بانک هارا حذف کنیم .

    شرکت های بورسی و فرابورسی

    این نماینده مجلس در خانه ملت تصریح کرد: بایدمردم بطور مستقیم در تولید حضور داشته باشند و شرکت هابه سمت شرکت های بورسی برود. یکی از کارهایی که درمشهد در حال برنامه ریزی وانجام آن هستیم ،اینست که بخشی از بورس و فرا بورس را به مشهد آوریم تا خیلی از شرکت هابه صورت بورسی شوند که امیدوارم این مهم تا پایان سالجاری محقق شود.

    وی در ادامه بیان داشت: به اعتقاد من یکی ازراه های رشد اقتصادی در کشورمان اینست که ماباید سرمایه هایمان را به سمت بزرگ تر شدن ، هدایت کنیم تا دراین فضا بتوانیم مقاومت کنیم که در این گام همه تلاش مان را باید داشته باشیم.

    قول مساعد برای هم اندیشی راهکار

    حجت الاسلام پژمان فر در پایان این نشست خاطر نشان ساخت:
    اگرچه در کار اجرایی نمی توانیم دخالت کنیم‌، چون دستگاه اجرایی نیستیم اما قول مساعد جهت پیگیری جلسات با دستگاه های متولی ، بانک ها، معاون اقتصادی استاندار را اعلام می کنم و همچنین در ستاد تسهیل اقتصادی استان این مسائل عنوان خواهد شد تا مسیر درستی پیش گرفته شود و در کوتاه ترین مدت موارد و مشکلات را طبقه بندی وبه صورت گزارش با معاون اقتصادی استانداری و مسئولان شرکت شهرک ها هم اندیشی و صحبت خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *