×
×
جدیدترین‌‌ها

تماس تلفنی زلنسکی و اردوغان

  • کد نوشته: 72011
  • تیر 31, 1402
  • رئیس جمهوری اوکراین شامگاه جمعه تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود درباره توافق صادرات غلات گفتگو کرد.

    تماس تلفنی زلنسکی و اردوغان

    به گزارش نخست نیوز ،ولودومیر زلنسکی از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بررسی تمدید توافقنامه صادرات غلات از طریق دریای سیاه خبر داد.رئیس جمهور اوکراین گفت که در این تماس تلفنی، درباره هماهنگی تلاشها برای ازسرگیری اجرای این توافق بحث و تبادل نظر کرده است.

    زلنسکی افزود هرگز اجازه نخواهیم داد که روسیه هر طور که دوست دارد، در دریای سیاه رفتار کند.

    وی ادامه داد: ما برای بازپس گیری کامل شبه جزیره کریمه تلاش می‌کنیم، پل کریمه به تسریع جنگ کمک می کند.

    بلینکن: روسیه استحکامات دفاعی زیادی برای مقابله با ضد حملات اوکراین تدارک دیده است

    آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا گفت: ضد حملات اوکراین همچنان در آغاز راه خود قرار دارد، روسیه استحکات دفاعی فراوانی را تدارک دیده است.اوکراین آنچه را برای موفقیت ضد حملاتش نیاز دارد، در اختیار دارد.

    وی افزود دلیلی برای اهتمام روسیه به انجام مذاکرات هدفمند صلح با اوکراین نمی بنیم.هر فرصتی را برای انجام ذاکرات صلح در صورتی که دلایلی مبنی بر اهتمام روسیه به آن را مشاهده کنیم، استفاده خواهیم کرد.

    معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت: در نتیجه تحریمهای غربی، تعدادی از مشتریان خود را از دست داده ایم که ساختارهای مصرفی آنها با تحریمها هماهنگ نشده است.

    وی افزود تمام کشتی‌هایی را ه به سمت دریای سیاه و بنادر اوکراینی حرکت می‌کنند، کشتی‌های حامل تجهیزات نظامی قلمداد می‌کنیم.خواهان لغو واقعی تحریمها علیه صادرات غلات و کود روسیه در بازارهای جهانی هستیم.

    نماینده آمریکا در نشست سازمان ملل هم گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ارتش روسیه ممکن است حملات خود به تاسیسات غلات اوکراین را گسترش دهد.اطلاعات ما به این اشاره می‌کند که روسیه مین‌های دریایی بیشتری را در بنادر اوکراین کار گذاشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *