×
×
جدیدترین‌‌ها

ضد حمله اوکراین در میادین مین روسیه به گِل نشست

  • کد نوشته: 71954
  • تیر 31, 1402
  • اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا از میادین مین و آتش سنگین ارتش روسیه به عنوان دلیل اصلی ناکامی ضد حمله اوکراین یاد می‌کند.

    ضد حمله اوکراین در میادین مین روسیه به گِل نشست

    به گزارش نخست نیوز ،در طول هفته‌ها و ماه‌های گذشته بحث‌های زیادی در مورد کوتاهی آمریکا و ناتو در ارائه هواپیماهای جنگنده مدرن مانند اف-۱۶به اوکراین وجود داشته است.

    والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین با انتقاد از کوتاهی غرب در ارائه به موقع جنگنده‌های مورد نظر اوکراین به این کشور، گفت: کشورهای غربی در حالی ما را برای انجام هر چه سریع‌تر یک ضد حمله در مقیاس بزرگ تحت فشار گذاشتند که هیچ یک از اعضای ناتو بدون داشتن برتری قاطع هوایی بر دشمن، جرات انجام چنین ضد حمله‌ای را ندارند.

    وی با اشاره به اینکه حتی حضور تعداد اندکی از این جنگنده‌ها در آسمان اوکراین کافی است تا تسلط کامل نیروی هوایی روسیه در جبهه‌های نبرد را از بین ببرد، تاکید کرد: بنابراین اگر غرب می‌خواهد اوکراین در ضد حمله خود موفق شود باید هر چه سریع‌تر جنگنده‌های اف-۱۶ را در اختیار ما بگذارد.

    ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اما در مورد دلیل ناکامی ضد حمله اوکراین با مقامات این کشور هم‌عقیده نیست و در این خصوص اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش روسیه دلیل اصلی تلفاتی که اوکراینی‌ها در این ضد حمله متحمل می‌شوند، نیست.

    وی تاکید کرد: دلیل اصلی تلفات اوکراین و ناکامی ضد حمله این کشور، میادین مین روسیه هستند، میادین مینی که زیر شلیک مستقیم نیروهای روسی از جمله تیم‌های شکار تانک ارتش روسیه قرار دارند.

    به نظر می‌رسد که ژنرال میلی با شیوه جنگ روسی آشنا است، شیوه‌ای که در آن ترکیبی از آتش توپخانه و سایر آتشبارهای پشتیبانی، مین‌های کنترل از راه دور، تله‌های انفجاری، یگان‌های جناحی و آتش مستقیم علیه نیروی مهاجم استفاده می‌شود و هدف اصلی آن وارد کردن حداکثر تلفات ممکن به نیروهای پیشروی کننده دشمن و در عین حال حفظ نیروهای خودی است. همچنین در این شیوه جنگ، احتمال از دست دادن موقت قلمرو را هم در نظر گرفته و پذیرفته شده است.

    ژنرال میلی شیوه جنگ روسی را نبردی توصیف می‌کند که در آن یک نیروی مهاجم باید از منطقه‌ای با موانع دفاعی متشکل از میادین مین عبور کند در حالی که زیر آتش موثر تیم‌های ضد تانک قرار می‌گیرد.

    به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روس‌ها این منطقه دفاعی را «منطقه مچاله» و نیروهای خودی که در این منطقه نقش ایفا می‌کنند را «نیروی غربالگری» می‌نامند، منطقه و نیرویی که برای کاهش سرعت و شکستن یک نیروی مهاجم طراحی شده است.

    ژنرال میلی معتقد است در شیوه جنگ روسی، نیروهای غربالگر وظیفه درگیر شدن قاطعانه با نیروی مهاجم را ندارند بلکه وظیفه دارند پس از عبور دشمن از «منطقه مچاله»، مواضع خود را ترک کرده و به مواضع دفاعی از پیش برنامه‌ریزی شده‌ای که توسط خط اول استحکامات دفاعی اصلی پوشش داده شده است، عقب‌نشینی کنند.

    به گفته وی این استحکامات دفاعی اصلی نیز به نوبه خود توسط میادین مین محافظت می‌شوند و نیروهای اوکراینی در ضد حمله خود در صورتی موفق قلمداد می‌شوند که به این استحکامات دفاعی اصلی روسیه رسیده و آنها را تصرف کنند، موفقیتی که در جریان ضد حمله کنونی تا به حال به آن دست پیدا نکرده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *