×
×
جدیدترین‌‌ها

سن بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور به 53 رسید

  • کد نوشته: 71890
  • تیر 29, 1402
  • دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات خراسان رضوی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامی داشت 25تیرماه روز تامین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگانِ تحت پوشش متناسب با نرخ تورم گفت: پیگیر افزایش حقوق بازنشستگانِ تحت پوشش متناسب با نرخ تورم در برنامه هفتم هستیم.

    سن بازنشستگی کارهای سخت و زیان آور به 53 رسید

    نخست نیوز : مجید خروشی– سید حسین رسولی با اشاره به این که برنامه هفتم توسعه که دولت مطرح کرده بر خلاف اهداف جامعه کارگری و موارد مطرح شده بر خلاف دیگاه های حمایتی از جامعه کارگری است .گفت: این برنامه بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است و معتقدم متولیان و نمایندگان کارگری در مجلس شورای اسلامی باید پای کار بیایند و همچون گذشته در جهت حمایت از جامعه کارگری در خصوص این لوایح ارائه شده واکنش نشان دهند. وی خاطر نشان کرد: براساس برنامه هفتم توسعه افرادی که در کارهای سخت و زیان آور مشغول خدمت هستند زمانی می توانند ازاین شرایط بازنشستگی بیش از موعد استفاده کنند که سن قانونی آنان به 53 رسیده باشد .

    رسولی اشاره کرد:مطالبه گری و دفاع ازحقوق کارگران را به صورت قانونی پی گیری می کنیم و تمایلی نداریم که این حقوق را از کف خیابان جمع کنیم امکانات رفاهی بخشی از مطالبه گری جامعه کارگری است و تشکل های کارگری باید متحد و هم نوا برای این امر باشند. وی یادآور شد: خانه کارگر یک تشکل صنفی است و وظیفه دارد از حقوق حقه جامعه کارگری دفاع کند یک حزب و گروه سیاسی نیست و پایگاهی برای دفاع از حقوق کارگران است. وی به بدهکاری 700 میلیارد تومانی دولت به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: باخبر شدیم که برخی از فرشگاه های رفاه به دلیل کسری بودجه در حال تعطیل شدن هستند و این موضوع زنگ خطری برای فروشگاه های رفاه و خدمات رفاهی بازنشستگان تامین اجتماعی است.

    رسولی به تصمیم دولت برای رساندن نرخ تورم به کمتر از 21 درصد اشاره واضافه کرد: حقوق دریافتی کمتر از 30 میلیون تومان برای یک خانواده 4نفره برای داشتن یک زندگی متوسط کفاف نمی کند و این در حالی است که پایه حقوق یک کارگر 9میلیون تومان است. وی به موارد مطرح شده از جمله: افزایش سن بازنشستگی ،وصول حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی ،محاسبه حق بیمه کارکنان شاغل در دوران بهره برداری اشاره و گفت: این لایجه در گذشته هم مطرح شد که خوشبختانه با پافشاری نمایندگان جامعه کارگری به نتیجه نرسید و اگر این اطاع رسانی و آگاهی یابی صورت نگیرد و این مصوبات دولتی به تصویب برسد کلاه گشادی است که بر سر جامعه کارگری خواهد رفت.

    وی خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است. تکیه‌گاه اصلی سازمان تأمین اجتماعی مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است. اصول و مبانی بیمه‌گری این سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با اهداف کلان نظام اقتصادی کشور همسویی کامل وجود دارد.

    وی با اشاره به خدمات و طرح های رفاهی در دست برنامه ریزی و اقدام صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان، تصریح کرد: پیگیری مسکن بازنشستگان و ایجاد مرکز رفاهی، اقامتی و تفریحی ویژه بازنشستگان در دست بررسی و اقدام است که امید می رود با به سرانجام رسیدن این اقدامات بخشی از خواسته ها و مطالبات مهم عزیزان بازنشسته تحت پوشش صندوق به نتیجه رسیده و گامی برای توجه به منزلت و کرامت این عزیزان باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *