×
×
جدیدترین‌‌ها

مشهد مقدس میزبان دومین نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری و ویژه اقتصادی کشور

  • کد نوشته: 71689
  • تیر 27, 1402
  • دومین نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد برپاشد.

    مشهد مقدس میزبان دومین نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری و ویژه اقتصادی کشور

    نخست نیوز :  مجید خروشی-نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهورودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ؛جمعی از مدیران مناطق آزاد و کارشناسان روابط عمومی این مناطق و اصحاب رسانه در سالن جلسات نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد. این نمایشگاه از ۲۷تیرماه به مدت چهار روز درنمایشگاه بین المللی مشهد جهت انتقال دستاوردهای صادراتی و معرفی منابع سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراه با نشست های تخصصی برپاشد.

    حجت الله عبدالملکی در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردها و آمار سرمایه گزاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از رونمایی ۷۰۰بسته سرمایه گذاری به ارزش ۴۳۰هزار میلیارد تومان در این مناطق کشور خبر داد. وی با اشاره به این که از میان این ۷۰۰بسته ۸۰ بسته سرمایه گزاری منعقد و عملیاتی شده است وعلاوه بر سرمایه گذاران داخلی کشورهایی از جمله:استرالیا؛چین؛کردستاندعراق؛عمان؛امارات ؛ارمنستان و عراق در این سرمایه گزاری مشارکت دارند. عبدالملکی اضافه کرد:علاوه بر نمایشگاه داخلی شهریور ماه نمایشگاه مشابه ای را درکشور ارمنستان برگزاری و بنا داریم در راستای اطلاع رسانی ؛توزیع و جذب مشوق ها در هفت کشور خارجی و هشت استان داخلی این قبیل نمایشگاه ها را داشته باشیم.

    وی در خصوص آمار صادرات از مناطق آزاد را۳۳هزار میلیارد تومان بیان و تاکید کرد:طی ۱۸ماه گذشته در دولت سیزدهم تا بهار امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری در مناطق آزاد صورت گرفته و در سه ماهه اول ۱۴۰۲ بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان افزایش قابل توجه ای در این مناطق را شاهد هستیم. دبیر شورای عالی مناطق آزاد یاد آور شد:حداقل بسته های سرمایه گذاری از ۳میلیارد تا سقف ۲۰هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. وی تصریح کرد:در دومین نمایشگاه با حضور ۱۲منطقه ویژه اقتصادی و ۷منطقه آزاد حضور خواهند داشت که در اولین نمایشگاه ۳۰۰بسته به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان عرضه شد که در دومین نمایشگاه ۷۰۰بسته سرمایه گزاری خارجی و داخلی به ارزش۴۳۰هزار میلیارد تومان را تجربه خواهیم کرد.

    عبدالملکی در این نشست همچنین از فعالیت مجدد پروژه پدیده در کیش خبر داد و گفت:انتظار داریم با فعالیت مجدد این پروژه ۲۰۰هزار نفر از سهامداران به آرزوی دیرینه خود دست یابند. وی در خصوص بازگشت ارزی سرمایه گزاری ها با توجه به تحریم های اقتصادی گفت:آخرین ها در بلند مدت ارزش و تاثیر گزاری خود را ازدست می دهد و متخصصان و سرمایه گذاران داخلی نشان دادند که با همت والای خود می‌توانند این تحریم ها را بی اثر کنند به طوری که هم اکنون ما در صادرات ۲۰میلیارد دلار تراکنش ارزی داریم. عبدالملکی ابراز امیدواری کرد:با توجه به مشارکت دولت و مجلس بناست لایحه ای را تهیه و تقدیم مجلس کنیم و تمهیداتی را در خصوص ارزش افزوده؛ قوانین و مقررات و رفع چالش های گمرکی و مالیاتی برای صادرات اتخاذ شود و بسته های تشویقی را برای صادر کنندگان و سرمایه گزاران پیش بینی کنیم. عبدالملکی به اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در بهبود وضعیت صادرات اشاره و گفت:۱۵منطقه ویژه اقتصادی فرصت های خوبی است که باید به منطقه امن سرمایه گزاری و صادرات تبدیل شود.

    در همین راستا همچنین بر توجه به این هدف مهم سرمایه گزاری خارجی امنیت سود آوری است مصصم هستیم بسته های سود آوری خوبی را در این مناطق تعریف کنیم. در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه برگزار و مقرر شد در خصوص برگزاری تورهای خبری با مشارکت مدیران مناطق آزاد با هماهنگی مدیریت نمایشگاه بین المللی مشهد در راستای اطلاع رسانی و آگاهی یابی جامعه هدف برنامه ریزی شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *