×
×
جدیدترین‌‌ها

فائوچی: بی‌شک تعداد واقعی فوتی‌های کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است

  • کد نوشته: 7154
  • اردیبهشت 20, 1400
  • مقام ارشد بهداشت و درمان آمریکا بر این باور است که ایالات متحده بی شک تعداد واقعی فوتی‌های ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا را اعلام نکرده است.
    فائوچی: بی‌شک تعداد واقعی فوتی‌های کرونا در آمریکا بیشتر از آمارهای رسمی است

    به گزارش نخست نیوز ، آنتونی فائوچی عضو تیم کاخ سفید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در اظهاراتی گفت: من معتقدم که ایالات متحده تعداد واقعی فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را اعلام نکرده است.

    وی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی در پاسخ سئوالی درباره تحقیق و پژوهش دانشگاه واشنگتن که نشان می دهد آمار واقعی تلفات کرونا در آمریکا بیش از 900 هزار نفر است، افزود: شما می دانید، این مدل می گوید تعداد واقعی قربانیان کرونا در آمریکا بسیار زیاد است، همان طور که به درستی اشاره کردید، 900 هزار نفر. این کمی بیشتر از رقمی است که من تصور می کنم باشد.

    فائوچی تاکید کرد: ولی من فکر می کنم بی شک تعداد واقعی قربانیان ویروس کرونا در آمریکا اعلام نشده است. شما می دانید، ما در حال زندگی در خلال یک پاندمی تاریخی هستیم.

    نتایج تجزیه و تحلیل موسسه Health Metrics and Evaluation مستقر در واشنگتن نشان می دهد ویروس کرونا تاکنون بیش از 6.9 میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است که این آمارها دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

    آمارهای موسسه مذکور حاکی است در ایالات متحده بیش از 905 هزار نفر از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست داده اند. این رقم 40 درصد بیشتر از آمار 561 هزار نفری است که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اعلام شده است.

    با این حساب، تعداد فوتی های ناشی از بحران کرونا در آمریکا بسیار بیشتر از قربانیان بیماری آنفولانزا در سال 1918 میلادی است که 675 هزار آمریکایی را به کام مرگ برد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *