×
×
جدیدترین‌‌ها

شکیبایی‌: کشورهای اسلامی به اهانت‌کنندگان به قرآن درس فراموش نشدنی دهن

  • کد نوشته: 70310
  • تیر 11, 1402
  • یک کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این ‌که کشورهای اسلامی باید درس فراموش نشدنی به اهانت کنندگان به مقدسات مسلمانان دهند، گفت: با توجه به این‌که اهانت‌کنندگان تلاش می‌کنند در قامت دیگری اسلام هراسی را پیاده کنند، ایفای نقش رژیم صهیونیستی را در غائله سوئد نباید دست کم گرفت.

    شکیبایی‌: کشورهای اسلامی به اهانت‌کنندگان به قرآن درس فراموش نشدنی دهن

    نخست نیوز : مهدی شکیبایی در تحلیل خود از اهانت به قرآن کریم که با مجوز از سوی کشور سوئد انجام شده و حتی کشورهای مدعی آزادی دینی و حقوق بشر در این زمینه سکوت کرده‌اند، گفت: اقدامی که سوئد انجام داد، دقیقا نوعی تقسیم کار بین کشورهای اروپایی است که اسائه ادب کرده و برای مقابله با اسلام دست به چنین اقداماتی بزنند در واقع یک کار زمان‌بندی شده است.

    وی تصریح کرد: این اقدام نشان داد کشورهای غربی که دارای استاندارد دوگانه هستند در خصوص آزادی دینی اقدام به اهانت به مقدسات می‌کنند ما مشابه چنین اقداماتی را در فرانسه هم می‌بینیم. از سوی دیگر این استاندارد دوگانه می‌تواند آزمونی برای کشورهای اسلامی باشد که بدانند در قبال رفتارهایی که علیه مقدسات اسلامی می‌شود یکبار در قالب قرآن سوزی و یکبار هم در جهت اهانت به پیامبر اسلام، باید پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده شود تا شاهد چنین اعمالی نباشیم.

    این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد:‌ این‌که دائما کشورهای اروپایی دم از آزادی دینی و حقوق بشر می‌زنند، اما رفتار دیگری در پیش می‌گیرند باید کشورهای اسلامی یکبار برای همیشه این مساله را حل و فصل کنند، در اتفاق اخیری که رخ داد متاسفانه موضع واحدی را از سوی کشورهای اسلامی مشاهده نکردیم. برخی از کشورهای اسلامی تنها به فراخوان سفرای سوئد در کشورهایشان اکتفا کردند، در برخی از کشورها تظاهرات و یا تجمعاتی برگزار شد اما برخی دیگر از کشورهای اسلامی هیچ‌گونه اقدامی را انجام ندادند.

    شکیبایی افزود: به نظر می‌رسد اقدام سوئد یک اقدام برنامه‌ریزی شده و نوعی تهاجم به سمت کشورهای اسلامی است و آن‌ها در حال تست کشورهای اسلامی هستند هم از طریق شبکه‌های اجتماعی یکسری برنامه‌های خود را پیش می‌برند هم به ارزش‌های کشورهای اسلامی توهین می‌کنند تا میزان حساسیت کشورهای اسلامی را بسنجند.

    وی خاطرنشان کرد: این‌که برخی از کشورهای اسلامی هیچ واکنشی نشان ندادند اتفاق خطرناکی است به این‌معنا که آن‌ها موفق شدند در بین جوامع اسلامی نفوذ کنند، در حالی که بسیاری از همین کشورهای اروپایی از جمله سوئد مواد اولیه کالاهای خود را از همین کشورهای اسلامی تامین می‌کنند، این مساله می‌تواند ابزاری باشد که این کشورهای اسلامی آن‌ها را تحریم کنند.

    این کارشناس مسائل منطقه در ادامه اظهار داشت: در این مساله عربستان به‌عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی این اقدام را محکوم کرد و براساس اخبار قرار است سازمان همکاری های اسلامی نشستی داشته باشد اما برآیند چنین نشست‌هایی نباید به یک بیانیه ختم شود، در سال‌های اخیر شاهد چنین اقداماتی در دانمارک، بلژیک، فرانسه،‌ نیوزلند و… بودیم که در یک اقدام برنامه‌ریزی شده به مقدسات مسلمانان اهانت کردند.

    شکیبایی همچنین تاکید کرد: عربستان از سوی همین کشورهای اروپایی متهم به نقض حقوق بشر شد، باید بتواند کشورهای اسلامی را به سمتی ببرد که درس فراموش نشدنی به سوئد و یا هر کشوری که به مقدسات مسلمانان اهانت کند، دهد.

    وی بیان کرد: به نظر می‌رسد همه این آتش ها از گور رژیم صهیونیستی بلند می‌شود، نباید از این موضوع غافل شد کشورهای عربی و اسلامی توجه کنند که پشت این اقدامات لابی صهیونیستی هستند و دائما تلاش‌کنند که کشورهای مسیحی و اسلامی با یکدیگر پیوند نخورند، طبیعتا اگر ارتباط این دو به هم نزدیک شود، جای صهیونیست‌ها تنگ‌تر می‌شود.

    این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: بعد از تحولات سوریه و داعش و اسلام هراسی که در دستور کار داشتند اکنون تلاش می‌کنند در یک قامت دیگری اسلام هراسی را پیاده کنند لذا ایفای نقش رژیم صهیونیستی را در غائله سوئد نباید دست کم گرفت.

    منبع : ایسنا

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *