×
×
جدیدترین‌‌ها

رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مشهد

  • کد نوشته: 70214
  • تیر 10, 1402
  • مصرف برق تمام دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهادهای اداری و سازمان های دولتی مشهد از طریق کنتورهای هوشمند، رویت پذیر و کنترل پذیر می باشد.

    رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مشهد

    به گزارش نخست نیوز ، مهندس رمضانی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: با توجه به گرمای تابستان سال جاری۱۴۰۲ و ضرورت کاهش مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین مدیریت مصرف ، بر اساس بند ۲ مصوبه هیئت وزیران مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ تمام دستگاه‌های اجرایی، نهاد ها و بانک ها موظف هستند در ساعت اداری نسبت به دوره سال گذشته ۳۰ درصد و در ساعت غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.
    وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف و ضرورت نظارت و کنترل میزان مصرف برق ادارات در شهر مشهد گفت: در حال حاضر تعداد 700 ساختمان اداری در محدوده عملیاتی توزیع برق مشهد دارای کنتور هوشمند می باشند که طبق مصوبه هیات دولت باید نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام کنند. وی گفت: از ابتدای شروع طرح مزبور تا کنون 220 اداره، سازمان و بانک که مصوبه مزبور را رعایت ننموده اند برق آنان قطع شده است .
    مدیر عامل برق مشهد افزود : قبل از قطع برق ادارات بصورت پیامکی و تلفنی اطلاع رسانی لازم به مسئول انرژی ساختمان انجام می شود و در صورت رعایت ننمودن ضوابط تعریف شده از راه دور و بدون مراجعه حضوری برق آنان قطع خواهد شد .
    ایشان در ادامه با اشاره به اینکه لزوم رعایت برنامه مدیریت مصرف ۳۰ درصد کاهش مصرف در ساعت اداری و کاهش 60 درصدی بعد از ساعت اداری در تابستان برای ادارات مد نظر است افزود : با توجه به برنامه مدیریت مصرف ، ضروری است ، درسازمان ئها و ادارات ، استفاده از سیستم های سرمایشی تا حد قابل قبولی کاهش یابد وهمچنین قرار دادن کولر آبی روی دور کند و یا استفاده از پنکه می تواند در کاهش مصرف تاثیر گذار باشد.
    مهندس رمضانی گفت: متاسفانه اغلب پرمصرف ها درحوزه ادارات مشهد ، بانکها هستند که با توجه به مصوبات و پیگیری های لازم ، لیست ادارات و بانک هایی که مصوبات مدیریت مصرف برق را رعایت نمی کنند بصورت هفتگی به استانداری خراسان رضوی و سازمان بازرسی اعلام می گردد.
    وی در پایان با اشاره به اینکه مصرف ادارات و دستگاه اجرایی از طریق کنتورهای هوشمند، قابل کنترل و نظارت بوده و پایش خواهد شد افزود : در این حال بازدیدهای مستمر و حتی شبانه همکاران مدیریت مصرف در سطح شهر انجام خواهد شد و با تذکر و اخطار و ارائه پیشنهادهای لازم سعی خواهیم کرد میزان مصرف برق در ساعات اوج بار کاهش یابد.
    شایان ذکر است مصوبه هیئت دولت مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعت اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعت غیر اداری به تمامی ادارات ، سازمانها و دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.
    این طرح از ۱۵ خرداد آغاز شده و تا ۱۵ شهریور امسال ادامه خواهد داشت.

    محمدباقر عطاریانی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *