×
×
جدیدترین‌‌ها

پوتین سن بازنشستگی در نیروهای مسلح روسیه را افزایش داد

  • کد نوشته: 69877
  • تیر 4, 1402
  • رئیس جمهور روسیه امروز شنبه قانونی را امضا کرد که به موجب آن، سن بازنشستگی افسران عالی‌رتبه ارتش این کشور به ۷۰ سال افزایش پیدا کرده است.

    پوتین سن بازنشستگی در نیروهای مسلح روسیه را افزایش داد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از روسیا الیوم، طبق فرمان جدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و با توجه به شرایط کنونی این کشور، حداکثر سن پذیرش برای دارندگان درجه افسری ارشد مانند سرهنگ و دریادار در دوره بسیج، حکومت نظامی یا زمان جنگ، ۷۰ سال و برای غیرنظامیان روس در رده‎های مختلف نظامی، ۶۵ سال خواهد بود.

    طبق قانون جدید خدمت سربازی در روسیه، حداکثر سن خدمت برای مردان از ۵۰ تا ۶۵ سال است که به درجه و رتبه نظامی بستگی دارد و پس از پایان خدمت می‌توانند با امضای قراردادی جدید چندین سال دیگر را در نیروهای مسلح روسیه بمانند.

    در عین حال، قرارداد افسران ارشد دارای درجات مارشال، ژنرال و دریاسالار بدون در نظر گرفتن سن آنها برای مدتی که توسط رئیس جمهور روسیه تعیین می شود، قابل تمدید است.

    بر اساس این قانون جدید، تمدید قرارداد خدمت عالی‌رتبه‌ترین ژنرال‌های ارتش روسیه که عهده‌دار سمت‌های فرماندهی نیروهای مسلح این کشور هستند، حتی پس از رسیدن سن ۷۰ سالگی امکان‌پذیر است.

    پیشتر رئیس‌جمهور روسیه طرحی را به مجلس دومای این کشور ارائه کرده بود تا با تصویب آن، سن بازنشستگی ژنرال‌های ارتش روسیه به ۷۰ سال افزایش یابد و حتی برای برخی از آنها امکان ادامه خدمت حتی پس از ۷۰ سالگی نیز وجود داشته باشد.

    در این طرح، سن بازنشستگی نظامیانی که با درجه‌های مارشال، ژنرال و آدمیرال در ارتش روسیه مشغول خدمت هستند، از ۶۵ سال به ۷۰ سال خواهد رسید.

    منبع : ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *