×
×
جدیدترین‌‌ها

گوترش اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌های صهیونیست را محکوم کرد

  • کد نوشته: 69744
  • تیر 1, 1402
  • دبیرکل سازمان ملل اقدامات خرابکارانه شهرک‌نشین‌ها را محکوم کرده و این اقدامات را تروریستی خواند.

    گوترش اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌های صهیونیست را محکوم کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری پترای اردن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اقدامات خرابکارانه شهرک‌نشین‌های صهیونیست را محکوم کرده و این اقدامات را تروریستی خواند.

    گوترش در ادامه این بیانیه گفت: از جمله این اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها، خرابکاری‌ها ، آتش زدن زمین‌ها، دارایی‌ها و مدارس فلسطینی‌ها در روستاهای واقع در اطراف نابلس و رام‌الله هستند.

    همچنین دبیرکل سازمان ملل نگرانی شدید خود را از استمرار خشونت‌ها و تلفات انسانی در اراضی اشغالی فلسطین ابراز داشت که از جمله آنها اتفاقات ۱۹ ژوئن در جنین بود که به شهادت هفت فلسطینی از جمله دو کودک که هر دو از دانش‌آموزان مدارس آنروا بودند، ختم شد.

    او در ادامه نیز بر لزوم توقف تنش‌ها و جلوگیری از تنش بیشتر تاکید کرد و گفت: اسرائیل باید به عنوان طرف اشغالگر حفاظت از جان ساکنان غیرنظامی در برابر تمامی اقدامات خشونت‌آمیز را تضمین کرده و عوامل این جنایات را محاکمه کرده و به تعهدات خود در قوانین بین‌المللی انسانی از جمله استفاده متناسب از قدرت و اتخاذ تمامی احتیاط‌ها برای دور کردن غیرنظامیان از عملیات‌های نظامی پایبند باشد.

    گوترش در پایان نیز تاکید کرد: بازگشت به یک روند سیاسی جدی و پایان اشغالگری به تنهایی ضامن توقف این زنجیره ویرانگر خشونت و تلفات انسانی است.

    منبع : ایسنا 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *