×
×
جدیدترین‌‌ها

دوستان و همکاران عزیز عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

  • کد نوشته: 69310
  • خرداد 27, 1402
  • روز یک شنبه ۲۸ خرداد روز انتخاب هیئت رئیسه اتاق و تعیین سرنوشت چهار سال آینده فعالین اقتصادی بویژه بنگاه‌های بخش خصوصی کشور است.

    دوستان و همکاران عزیز عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

    نخست نیوز : در چند روز گذشته شاهد بودیم شرایط و تعاریفی در فضای مجازی برای کاندیدا‌ها ی عضویت در هیأت رئیسه اتاق مطرح می‌شد که در مواردی بسیار روشنگرانه بود.

    همه قبول داریم ریاست بر اتاق ایران کاری بسیار سخت و دشوار است، بطوری که اگر منتخبین با روحیه ایثار بخصوص فداکردن منافع خود برای دفاع از منافع جمع، به میدان نیامده باشند، حتماً همین باقیمانده اعتبار و آبروی اتاق و بخش خصوصی را نیز بر باد خواهد داد.

    اگر افراد منتخب هیئت رئیسه اتاق ایران، خود حاشیه‌هایی داشته باشند، هیچ گاه نمی‌توانند برای اتاق مفید باشند و حاشیه سازی نکنند.

    اگر افراد منتخب در درون نظام و کشور از اعتبار لازم برخوردار نباشند، حتماً اجازه دفاع از اقتصاد بخش خصوصی را پیدا نمی‌کنند.
    افراد منتخب اگر خود در ابعاد مختلف بویژه کار و کسب شخصی شفاف نباشند، حتماً فعالین اقتصادی و بنگاه‌ها و اتاق ها را بسمت عدم‌شفافیت سوق خواهند داد.
    انتظار نیست کاندیدا های هیأت رئیسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند حتما کارآفرین با بیش از هزار کارگر باشند ، اما انتظار است حد اقل کارآفرین پنجاه کارگر باشند .
    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رئیسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، نماز شب‌ خوان باشند، اما انتظار هست که مشهور به بی‌نمازی نباشند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رئیسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، مدیر هیئت‌ مذهبی و مسجدی باشند، اما انتظار هست معروف به فساد نباشند.

    انتظار نیست همسر و دختر کاندیداهای هیئت رئیسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، حجاب چادر داشته باشند، اما انتظار هست کشف حجاب نکرده باشند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیات رئیسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، رزمنده و در خط مقدم دفاع از ایران و نظام و انقلاب بوده یا باشند، اما انتظار هست که هم جهت و همراه ضد ایران، نظام و انقلاب نباشند.

    انتظار نیست کاندیدا های هیأت رئیسه اتاق که منتخب می‌شوند اقامت کشور های خارجی را نداشته باشند بلکه اگر داشته باشند مفید نیز هست ، اما انتظار است تابعیت کشور دیگری را که به آن متعهد باشند نداشته باشند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رییسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، به بانک‌ها و مالیات و تأمین اجتماعی بدهکاری ریالی و ارزی نداشته باشند، اما انتظار هست بدهکاری معوقه نداشته باشند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رییسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، برای کسب درآمد حلال سابقه تلاش جدی نداشته باشند، اما انتظار هست سابقه رانت‌خواری هرچند اندک نداشته باشند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رییسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، از جیب خود برای اتاق هزینه کنند، اما انتظار هست از خزانه اتاق برای خود هزینه نکنند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رییسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، کارکنان فعلی اتاق را تعدیل کنند، اما انتظار هست که با آوردن ‌فامیل و آشنای خود، بر تعداد کارکنان اضافه نکنند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رییسه اتاق ایران که منتخب می‌شوند، برای گرفتن حق بخش خصوصی با سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی جنگ کنند، بلکه انتظار است مجری دستورات آن‌ها نباشند.

    انتظار نیست کاندیداهای هیئت رئیسه اتاق ایران که انتخاب می‌شوند، مقابل بنگاه های خصولتی و دولتی ایستاده و به آنها کمک نکنند ، اما انتظار است بخاطر درآمد بیشتر اتاق، در مقابل عدم رعایت قوانین و رانت‌خواری آنها سکوت نکنند.

    در پایان بعنوان یک عضو کوچک از اعضای هیأت نمایندگان اتاق برخود لازم میدانم از اعضای هیأت محترم نمایندگان تقاضا کنم بخاطر حفظ اعتبار اتاق نظر مشورتی شورای رؤسای اتاق های سراسر کشور را محترم به شماریم

    🖋️محمد حسین روشنک
    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *