×
×
جدیدترین‌‌ها

رضازاده: افزایش روابط با کشورهای منطقه باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود

  • کد نوشته: 66946
  • اردیبهشت 27, 1402
  • یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که افزایش روابط ایران با کشورهای منطقه باعث گشایش‌هایی در اقتصاد کشور و در نهایت بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود.
    رضازاده: افزایش روابط با کشورهای منطقه باعث بهبود وضعیت معیشتی مردم می‌شود

    به گزارش نخست نیوز

    یعقوب رضازاده  با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در ارتقاء روابط با کشورهای همسایه اظهار کرد: دولت رئیسی در سال جدید سیاست باز مبتنی بر ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه و بزرگ منطقه و تاثیرگذار در جهان اسلام به ویژه عربستان، امارات، عراق، قطر و عمان را در پیش گرفته است؛ این سیاست بسیار خوب و نویدبخش برای پایداری صلح در منطقه و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای مسلمان است.

    وی ادامه داد: این سیاست به نفع تمام کشورهای منطقه خواهد بود، ایران و عربستان هر دو از کشورهای بزرگ خاورمیانه و تاثیرگذار در جهان اسلام هستند که این توسعه روابط می‌تواند به امنیت پایدار در منطقه کمک کند. علاوه بر این در موضوع کنترل قیمت نفت و انرژی مرتبط هم تاثیر دارد. در کنار آن توسعه اینگونه روابط تاثیر منفی در نفوذ اسرائیل و آمریکا در منطقه به دنبال خواهد داشت.

    این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: با توجه به این‌که ایران با ۱۵ کشور همسایه است و طبق فرمایشات رهبری جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در تحولات سال جاری دارد ما باید به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه و همسایه باشیم چون نتیجه آن ترغیب سرمایه‌ گذاران و تجار و بازرگانان برای واردات و صادرات و افزایش مراودات اقتصادی است. وزارت خارجه می‌تواند از این فرصت برای توسعه روابط دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده کند لذا افزایش روابط ایران با کشورهای منطقه باعث گشایش‌های اقتصادی و در نهایت بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *