×
×
جدیدترین‌‌ها

اخبار سیاسی ۲۴ اردیبهشت؛ بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب

  • کد نوشته: 66900
  • اردیبهشت 25, 1402
  • «بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب بعد از سه سال»، «جلسه شورای عالی مسکن»، «رونمایی از کتاب آن سوی دیپلماسی» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در روزبیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود.
    اخبار سیاسی ۲۴ اردیبهشت؛ بازدید رهبری از نمایشگاه کتاب

    به گزارش نخست نیوز

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز با حضور در محل مصلی تهران از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

    رهبر انقلاب اسلامی در این بازدید ضمن گفتگو با ناشران و فعالان عرصه کتاب و قلم، در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند و اظهار داشتند: برای جذب کودکان و نوجوانان هرچقدر می‌توانید از لحاظ کمیت و کیفیت کار کنید. هنوز داستان‌های خارجی مربوط به کودک غلبه دارد که عیب بزرگی است.

    مقام معظم رهبری به مدت سه ساعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهای خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند که امیدواریم این اقدامات به شکسته شدن قیمت بالای کتاب منجر شود.

    لازم به ذکر است که برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و بین‌المللی از سال ۱۳۶۶ در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای آغاز شده و پس از آن در اکثر سال‌های برگزاری ایشان در نمایشگاه کتاب حضور یافته‌اند. بازدید رهبر انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، پس از سه سال و باتوجه به پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه انجام شد.

    امروز همچنین هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و رئیس جمهور دربخشی از این جلسه با انتقاد از تبعیض در تسهیلات‌دهی برخی بانک‌ها تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادها موظفند بدون هرگونه اعمال تبعیض میان مردم، امکانات خود را در جهت نفع عمومی بکار بگیرند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی هم در سومین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی، حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی حضور یافت و با بیان این‌که امروز تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و بانک‌ها می‌آید، گفت:‌ باید اقتصاد مردمی در دستور باشد نه این‌که امروز مزاحم کارآفرینان هستیم و چوب لای چرخ آنها می‌گذاریم؛ قطعا می‌توانیم با تصمیمات شجاعانه و عالمانه در برنامه هفتم به یک ثبات اقتصادی برسیم.

    محمدباقر قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این‌که تورم محصول رشد نقدینگی است، اضافه کرد: تورم از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها می‌آید نتیجه آن سلطه مالی بر سلطه پولی بوده که این به معنای انهدام همه تولید در کشور و سوداگری است و این همان وضعیتی است که امروز شاهد هستیم؛ تا این شرایط روشن و شفاف نشده و در برنامه هفتم تبدیل به قانون و میثاق ملی نکنیم همین آش و کاسه در اقتصاد و نابسامانی ادامه خواهد داشت.

    درهمین همایش ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با ابراز تاسف از اینکه صندوق توسعه ملی به صندوق بدهی برای آیندگان تبدیل شده است، گفت: جایگاه صندوق توسعه ملی با یک بانک عوض شده است و به بنگاهی تبدیل شده است که صرفا تسهیلات پرداخت می‌کند.

    ****

    در پی شناسایی پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس دزفول،‌ معاون اول رئیس جمهور با صدور پیامی یاد و نام آنها را گرامی داشت.

    محمد مخبر در پیام خود تاکید کرده است که بازگشت پیکر پاک شهیدان سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده از شهدای دوران دفاع مقدس پس از ۴۲ سال بار دیگر فضای ایران اسلامی و خصوصا استان خوزستان را عطرآگین ساخت و خاطره رشادت‌های دلیرمردان جبهه های نبرد حق علیه باطل را در اذهان همه ما زنده کرد.

    امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم با اشاره به الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: سامانه‌های این نیرو لحظه به لحظه در حال تغییر و بهینه‌سازی هستند. تجهیزات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ردیف بهترین تجهیزات دفاعی به‌روز دنیا محسوب می‌شود.

    از طرف دیگر،‌ رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگویی با یک رسانه ایتالیایی بار دیگر اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد که ایران بیش از هزار پهپاد و همچنین تسلیحات دیگر در اختیار روسیه قرار داده است.

    بنابر گزارش پایگاه خبری یوکر اینفورم، ولادیمیر زلنسکی با بیان این که به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آنها [روس ها] تولید می‌کنند چندین برابر کاهش یافته است، ادعا کرد: با این حال، چالش‌هایی مانند ایران وجود دارد که بیش از ۱۰۰۰ پهپاد ساخت این کشور و سایر سلاح‌ها را به آنها [روسیه] فروخته است.

    ****

    در اولین جلسه ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد،‌ دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه جنایات امریکا علیه ملت‌ها در طول تاریخ بشریت بی سابقه است، خاطرنشان کرد: امریکا دو جنایت اصلی علیه مردم ایران در زمینه تروریسم و تحریم انجام داده است. ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم از جمله ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی وهمراهانشان. این جنایات امریکا باید دربرنامه هایمان برجسته شود.

    امروز همچنین کتاب آن سوی دیپلماسی (سیاست و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه یادداشت‌های دوران وزارت خارجه علی‌اکبر ولایتی) با حضور شخصیت‌های سیاسی از جمله کمال خرازی رونمایی شد.

    در بخشی از این مراسم، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی علی‌اکبر ولایتی را شخصیتی ولایتمدار عنوان کرد که در وزارت خارجه گام‌های مهمی برداشته است و گفت: تاسیس دانشکده بین‌الملل وزارت خارجه یکی از این اقدامات بوده و هر جا براساس تراز انقلاب نیرو تربیت کردیم توانستیم کاری انجام دهیم.

    سید کمال خرازی با بیان این که روزنگارها در دنیا خیلی سابقه دارد و بخشی از تاریخ کشورها تلقی می‌شود، اظهار داشت: امروز دیدم مجموعه کتابی با عنوان سیاست خارجی دوران پهلوی در نمایشگاه ارائه شده و حاصل مصاحبه با ۱۳ تن از افسران دوران پهلوی است و یا یادداشت های اسدالله علم که حاوی اطلاعاتی مفیدی است.

    دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

    ولایتی چهره ماندگار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است

    ولایتی قطب‌نما و جهت دهنده سیاست خارجی کشور است

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *