×
×
جدیدترین‌‌ها

دنبال پایدارسازی همکاریهای اقتصادی در سوریه هستیم

  • کد نوشته: 66010
  • اردیبهشت 13, 1402
  • معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه دنبال پایدارسازی همکاریهای اقتصادی در سوریه هستیم، گفت: تلاش می کنیم تا حضور بخش خصوصی در سوریه روانتر شود.
    دنبال پایدارسازی همکاریهای اقتصادی در سوریه هستیم

    به گزارش نخست نیوز

    محمد جمشیدی در یک گفت و گوی تلویزیونی درباره اهمیت سفر فردای رییس جمهور به سوریه، اظهار کرد: این سفر تاریخی دو بعد راهبردی و اقتصادی دارد. منطقه در یک دهه گذشته شاهد تحولات ژئوپولتیک پرتنشی از جمله جنگ یمن، ظهور داعش و جنگ سوریه، گسترش تروریسم و سیسات فشار حداکثری بوده است.

    وی ادامه داد: هدف این سیاستها، مهار ایران و محور مقاومت بود اما این سیاستها شکست خورد و محور مقاومت و ایران پیروز شد و اعراب منطقه به سمت تعامل با محور مقاومت تمایل پیدا کردند. توافق ایران و عربستان نمونه ای است که اعراب در برابر ایران کوتاه آمده اند و قدرت ایران را شناخته اند.

    معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت به دنبال حفظ و ارتقای همه مولفه های قدرت است، گفت: دولت اعتقاد دارد که همه مولفه های قدرت را باید همزمان حفظ کرد و آنها را ارتقا داد؛ بنابراین ما قدرت منطقه ای را حفظ می کنیم و به سمت همکاریهای اقتصادی حرکت می‌کنیم. ما حضور اقتصادی خود را در سوریه فعال‌تر خواهیم کرد و دنبال پایدارسازی همکاریهای اقتصادی در سوریه هستیم.

    وی با اشاره به پررنگ بودن اسناد اقتصادی که در این سفر به امضای روسای جمهور دو کشور خواهد رسید، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا حضور بخش خصوصی در سوریه روانتر شود و کشور و مردم از نتایج اقتصادی پیروزی راهبردی در سوریه استفاده کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *