×
×
جدیدترین‌‌ها

پیش‌نویس قرارداد شراکت راهبردی میان ایران و روسیه

  • کد نوشته: 65997
  • اردیبهشت 13, 1402
  • نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان از نزدیک شدن روند تهیه پیش‌نویس قرارداد همه‌جانبه شراکت راهبردی تهران-مسکو به مراحل پایانی خبر داد.
    پیش‌نویس قرارداد شراکت راهبردی میان ایران و روسیه

    به گزارش نخست نیوز

    و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زمیر کابولوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که پیش‌نویس قرارداد همه‌جانبه شراکت راهبردی بین روسیه و ایران در آخرین مرحله هماهنگی‌ها می‌باشد ولی تاریخ امضای آن هنوز مشخص نیست.
    او روز سه شنبه در دیدار نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان با دبیرکل سازمان ملل متحد که در قطر در حال برگزاری می‌باشد، حضور پیدا کرد.
    کابولوف تاکید کرد: این مسئله (در مورد امضای قرارداد در خصوص شراکت راهبردی) توسط شرکای ایرانی بیش از یک سال پیش مطرح شد و پیش نویس چنین قراردادی با تاریخ اعتبار ۲۰ سال در مرحله نهایی هماهنگی ها قرار دارد. این قرارداد به امصا خواهد رسید، زمانی که مورد هماهنگ شده باشد و دو طرف در خصوص تمامی بندهای آن به موافقت نهایی برسند.
    به گفته این دیپلمات روس، تاریخ دقیق امضای این قرارداد فعلا مشخص نیست.
    در اواخر ماه مارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نتیجه مذاکرات با همتای روسی خود اعلام کرد که قرارداد راهبردی بلند مدت بین ایران و روسیه ممکن است در آینده نزدیک در تهران به امضا برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *