×
×
جدیدترین‌‌ها

تقدیر از هنرمند پیشکسوت عکاسی

  • کد نوشته: 6539
  • اردیبهشت 15, 1400
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با هنرمند پیشکسوت عکاسی این استان دیدار و از این هنرمند تقدیر کرد.
    تقدیر از هنرمند پیشکسوت عکاسی

    دکتر جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با سید جلیل حسینی زهرایی، هنرمند پیشکسوت عکاس سالهای دفاع مقدس و ایثارگر، دیدار و از این هنرمند تقدیر کرد.
    در این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فعالیتهای این هنرمند پیشکسوت عکاس را موثر و قابل تقدیر دانست ودر گفتگو با نخست نیوز گفت: فعالیتهای جناب حسینی زهرایی، همواره تاثیرگذار بوده است و همیشه نگاه ویژه ای به هنر عکاسی داشته اند که باید از این فعالیتهای موثر و این نگاه تقدیر کرد.
    وی با بیان این که باید هنرمندان پیشکسوت به جامعه و مردم به ویژه نسل جوان معرفی شوند، افزود: استان خراسان رضوی، همانطور که در همه بخش های فرهنگی هنری، پیشگام است، در عکاسی نیز پیشگام و سرآمد است، در تمامی جشنواره هایی که در حوزه عکاسی برگزاری می شود، هنرمندان این استان صاحب رتبه و برتر هستند، امیدواریم این روند موفقیت آمیز در بین هنرمندان جوان نیز ادامه پیدا کند.
    گفتنی است، سید جلیل حسینی زهرایی متولد سال 1342 است. او عکاسی را به طور خودآموخته از 1353 فرا گرفته و علاوه بر تدریس این رشته در مراکز دانشگاهی و هنری، بیش از سه دهه است در زمینه عکاسی مطبوعاتی، اشتغال دارد.
    سید جلیل حسینی زهرایی، علاوه بر داوری چندین مسابقه عکاسی، تهیه عکس و ساخت فیلم مستند 8 میلیمتری از ارگ بم/ عکاس اولین جشنواره بین المللی فیلم فجر/ عکاس صحنه و تصویربردار پشت صحنه در سریال ها و برنامه های تلویزیونی مرکز خراسان و مازندران از جمله سریال کوی خاوران، مستند با دانشوران، مستند ایران نجف و … از سایر فعالیت های وی به شمار می رود.
    وی به عنوان مسئول برگزاری بیش از 40 نمایشگاه هنری داخلی و خارجی، به کشورهایی از جمله: ترکمنستان، ترکیه، بلغارستان، عراق، هندوستان و مالزی و… سفر کرده و تهیه مجموعه عکس، ساخت فیلم مستند، انجام پروژه های مختلف عکاسی از اماکن تاریخی و مذهبی کشور با موضوعات: طبیعت ایران، قوم نگاری، آداب و رسوم فرهنگ ایرانی، عکاس خبرنگار و… نیز بخش دیگری از کارهای او است.
    برگزاری چندین نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی و همچنین عناوینی از قبیل: دریافت مدال طلا برای عکس خبری از دانشگاه ویمینگتون 2006 آمریکا/ کسب مدال طلا از مسابقه عکاسی 2008 آساهی شیمبون ژاپن، کسب مدال نقره کشور مقدونیه، شرکت در بخش مسابقه عکس آلمان، بلژیک، اتریش ، رومانی و چین/ عکاس برگزیده در بخش خبری دهمین مسابقه دوسالانه عکس ایران/ رتبه نخست مسابقات عکاسی کشور و… در کارنامه هنری وی دیده می شود.
    هم اکنون استاد زهرایی به عنوان استاد عکاسی دانشگاه خبرنگاران فعالیت می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *