×
×
جدیدترین‌‌ها

حضور پرشور حامیان آرمان آزادی قدس

  • کد نوشته: 64406
  • فروردین 25, 1402
  • آخرین جمعه ماه خدا، هر سال روز تجدید پیمان با آرمانی است که چهل و سه سال پیش به نقطه اتصال آزادی‌خواهان جهان تبدیل شد و حمایت از مظلوم را «با هر آنچه مقدور است»، به ارزشی انسانی تبدیل کرد.
    حضور پرشور حامیان آرمان آزادی قدس

    به گزارش نخست نیوز ، فارغ از تمام رویدادهای داخلی و خارجی، به دور از تمام جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی، جدا از همه اختلاف در سلایق و عقاید، مردم ایران در کنار بسیاری از آزادی‌خواهان جهان، روز قدس و حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، را به این رویدادها و جهت‌گیری‌ها و اختلافات گره نمی‌زنند و با تمام توان در مسیر حمایت از آرمان آزادی مردم فلسطین گام برمی‌دارند.

    امسال نیز به سنت سال های گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از یک‌ هزار شهر و روستا در سراسر کشور برگزار شد و «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» شعار محوری آن بود.

    البته مردم روزه دار پیش از آغاز رسمی مراسم، با حضور در میادین اصلی و مسیرهای راهپیمایی و با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از قدس شریف و شهدای جبهه مقاومت، به استقبال این روز رفتند.

    حضور پرشور مردم دقایقی پیش از شروع مراسم راهپیمایی روز قدس

    خیابان‌های منتهی به مسیر راهپیمایی روز قدس از ساعاتی پیش از آغاز مراسم میزبان مردم همیشه در صحنه ایران است که در آخرین جمعه ماه رمضان را به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آزادی انسان به خیابان آمدند و حضور نوجوانان چشمگیرتر از همیشه است.

    پای ثابت تمام حق‌طلبی‌ها

    سرود سلام فرمانده، سمفونی مراسم‌ها و اعیاد جمهوری اسلامی است و پای ثابت حضور مردم؛ سرودی که شنیدن آن از دهه‌نودی‌ها و هشتادی‌ها دلنشین‌ترش می‌کند. امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، هم این سرود از زبان نوجوانان ایران در خیابان‌ها و به حمایت از مظلومان فلسطین زمزمه شد و همزمان با آن تصاویر سردارسپهبد قاسم سلیمانی هم در دستان مردم قدرشناس به اهتزاز درآمد.

    بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا، حضور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی امسال همچون گذشته چشم‌گیر و پررنگ است و آنان از ساعات اولیه امروز خود را به مسیرهای اعلام شده راهپیمایی رسانده اند.راهپیمایان امسال نیز به سنت هر ساله پرچم های ایران، فلسطین و حزب الله لبنان را در دست گرفته اند و شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

    ورزشکاران همپای مردم

    در راهپیمایی امسال ورزشکاران حضور پررنگی داشتند و از میدان فلسطین به سمت دانشگاه تهران به حرکت در آمدند؛ برخی از ورزشکاران بویژه در رشته رزمی همچون تکواندو و کیک بوکسینگ، در مسیر راهپیمایی به اجرای حرکت نمایشی پرداختند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *