×
×
جدیدترین‌‌ها

دیدار وزرای ایران و تاجیکستان

  • کد نوشته: 64354
  • فروردین 25, 1402
  • وزرای امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان با یکدیگر دیدار کردند.
    دیدار وزرای ایران و تاجیکستان

    به گزارش نخست نیوز ،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان در حاشیه نشست کشورهای همسایه افغانستان با یکدیگر دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

    امیرعبداللهیان برگزاری پانزدهمین دور کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در سال گذشته را عاملی برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در حوزه روابط دو جانبه دانست و از همکاری‌های فی‌مابین در حوزه سازمان‌های بین المللی قدردانی کرد.

    سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای از سرگیری روابط ابراز خرسندی کرد .

    وزیر خارجه تاجیکستان همچنین با مروری بر همکاری‌های دوکشور در حوزه های مختلف، علاقمندی دولت تاجیکستان برای گسترش و ارتقای همکاری های فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

    وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در این دیدار موضوعات مهم منطقه، تقویت مناسبات در سازمان همکاری های شانگهای و بطور ویژه موضوع افغانستان را مورد تبادل نظر قرار دادند. طرفین تحولات افغانستان را دغدغه مشترک دو کشور دانستند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *