×
×
جدیدترین‌‌ها

جبهه مشترک برابر تحریم

  • کد نوشته: 61949
  • اسفند 25, 1401
  • رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند. ما معتقدیم این کار شدنی است.
    جبهه مشترک برابر تحریم

    نخست نیوز : حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آلکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس و هیات همراه، ظرفیت همکاری‌های دو کشور را بسیار فراتر از سطح کنونی دانستند و تاکید کردند: باید با استفاده از روحیه و اراده‌ای که در دو طرف برای عملی کردن توافق‌ها وجود دارد، سطح روابط افزایش چشمگیری یابد.
    ایشان با اشاره به مشترکات فراوان ایران و بلاروس، یکی از این اشتراکات را تحریم‌های قلدرمآبانه آمریکا و برخی کشورهای غربی برشمردند و افزودند: کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند و ما معتقدیم این کار شدنی است. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا برضد ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب و وضع شدیدترین تحریم‌ها در ۱۲سال گذشته خاطرنشان کردند: تحریم‌های شدید، ایران را متوجه توانایی‌ها و نیروهای درونی خود کرد و در همین مدت تحریم‌ها، زمینه پیشرفت‌های بسیاری برای ایران مهیا شد و کشور ما توانست در زمینه‌های مختلف از جمله «علم و فناوری»، «پزشکی و بیولوژیک»، «هوا-فضا»، «هسته‌ای» و «نانو» به پیشرفت‌های شگفت‌آوری دست یابد.
    حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای تاکید کردند: اگر کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند از ظرفیت یکدیگر استفاده کامل کنند، منافع آن برای همه طرف‌ها، بسیار خواهدبود. ایشان با یادآوری زمینه‌های همکاری ایران و بلاروس از جمله در علم و فناوری، تجارت و فعالیت‌های سیاسی در مجامع بین‌المللی، به موضوع خط عبور شمال به جنوب اشاره کردند و گفتند: راه‌اندازی خط عبور شمال به جنوب به نفع دو کشور و همچنین روسیه و منطقه است و باید هر دو طرف برای راه‌اندازی آن تلاش کنند.
    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: توافق‌ها و حرف‌ها نباید در جلسات به پایان برسد بلکه باید با پیگیری ویژه و زمان‌بندی مشخص، به مرحله اجرا برسد.
    رهبر انقلاب اسلامی همچنین دنیای امروز را نیازمند معنویت دانستند و گفتند: معنویت می‌تواند عامل حرکت‌دهنده برای ملت‌ها باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *