×
×
جدیدترین‌‌ها

خانه‌تکانی بلای جان آب؟

  • کد نوشته: 60444
  • اسفند 6, 1401
  • ایرانیان بنابر یک سنت قدیمی با خانه‌تکانی به استقبال بهار و سال جدید می‌روند و در روزهای آخر هر سال با شستن و تمیز کردن فرش‌ها، ملحفه‌ها، پرده‌ها و ... غبار را از خانه‌هایشان پاک می‌کنند اما در این روزها افزایش مصرف آب و عدم مدیریت آن، موضوع نگران‌کننده‌ای است که به دغدغه فعالان محیط زیست تبدیل شده است.
    خانه‌تکانی بلای جان آب؟

    به گزارش نخست نیوز ، کاهش مصرف آب یکی از دغدغه‌های اساسی محیط زیست در ایام خانه‌تکانی است چون هر ساله شاهد افزایش مصرف آب در نیمه دوم اسفندماه هستیم. این موضوع انتقادات بسیاری را از سوی برخی مسئولان و کارشناسان محیط زیست به دنبال داشته است. محمد درویش – فعال محیط زیست – از جمله دغدغه‌مندان این حوزه است که نسبت به یکی بودن آب شرب با آبی که برای مصارف بهداشتی است، انتقاد می‌کند و به ایسنا می‌گوید: در مورد خانه‌تکانی در کشور متاسفانه یک مشکل جدی وجود دارد چراکه آب مورد نیاز برای شرب و مصارف بهداشتی جدا نیست. در نتیجه مجبوریم برای شست‌وشو از آب تصفیه‌شده و سالم شرب استفاده کنیم. در هیچ کشوری چنین کاری رایج نیست و همه جا آب شرب و بهداشتی جداست.

    وی همچنین تاکید می‌کند: اگر دولت این دو نوع مصرف را جدا می‌کرد، طبیعتا قیمت آب شرب افزایش پیدا می‌کرد و مردم خودشان حواسشان جمع بود که برای شست‌وشو، خانه‌تکانی، استحمام و شستن خودرو از آب شرب استفاده نکنند چون استفاده از آب شرب برای این مصارف اصلا صرفه اقتصادی برای شهروندان نداشت.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *