×
×
جدیدترین‌‌ها

خیاطیان: به نسخه عملیاتی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمندیم

  • کد نوشته: 60052
  • اسفند 1, 1401
  • رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: باید از نظریه پردازی در زمینه اقتصاد مقاومتی عبور کرده و چارچوب و نسخه عملیاتی برای اجرای این سیاست‌ها در همه دستگاه ها و وزارتخانه ها ارائه دهیم.
    خیاطیان: به نسخه عملیاتی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمندیم

    به گزارش نخست نیوز ، محمدصادق خیاطیان صبح امروز در همایش «اقتصاد مقاومتی ؛ از نظر تا عمل» اظهار کرد: اگر به وفاق خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی دست یابیم، از تشتت آرا در حوزه تصمیم گیری و اجرای برنامه های اقتصادی جلوگیری می شود.

    وی ادامه داد: ما از فقدان چارچوب نظری مورد وفاق همه در زمینه اقتصادی رنج می بریم. سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند یک چارچوب مهم و سند بالادستی برای وفاق و اجماع در زمینه اقتصادی باشد.

    خیاطیان با بیان اینکه بعد ده سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، هنوز به یک وفاق خوبی برای عملیاتی کردن این سیاست ها نرسیده ایم، تصریح کرد: این جلسه برای این تشکیل شد که بپذیریم این سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می تواند یک چارچوب برای تصمیم گیری در زمینه اقتصادی باشد. در ادامه باید آسیب شناسی شود چرا بعد ده سال این سیاست ها اجرایی نشده است. در زمینه نظریه پردازی و تولید محتوا و ساختار سازی کم کار نشده است اما چرا هنوز این سیاست های کلی اجرایی نشده است؟

    رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: عدم تبیین درست و درک صحیح از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مانعی برای اجرایی شدن این سیاست ها شده است. باید تصویر درستی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ترسیم کنیم. در ادامه به نقشه راه عملیاتی نیازمندیم و از مقام نظریه پردازی عبور کرده و چارچوب و نسخه عملیاتی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه دستگاه ها و وزارتخانه ها ارائه دهیم.

    وی در پایان با اشاره به اهمیت اجتماعی سازی، سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: گاهی بهترین ایده ها و برنامه ها به واسطه اینکه خوب تبیین نمی شود و از سویی مخالفین هم سعی در بدجلوه دادن برخی سیاست های خوب دارند، به خوبی برای مردم روشن نمی شود. پس باید این سیاست ها را به صورت روشن برای مردم تبیین شود. اقتصاد مقاومتی مبنای تئوریک دارد و به معنای اقتصاد ریاضتی نیست و کشور از روی ناچاری به اقتصاد مقاومتی روی نیاورده است. این مسایل باید برای مردم تبیین شود.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *