×
×
جدیدترین‌‌ها

اخبار سیاسی ۲۴بهمن؛ دیدار با رهبری قبل سفر به چین

  • کد نوشته: 59398
  • بهمن 24, 1401
  • «واردات خودروهای کارکرده»، «سفر رئیسی به چین»، «مذاکرات برجامی»، «مولدسازی اموال مازاد دولت» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست بیست و چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود.
    اخبار سیاسی ۲۴بهمن؛ دیدار با رهبری قبل سفر به چین

    به گزارش نخست نیوز ، در نشست خبری این هفته سخنگوی وزارت امور خارجه سوالی درباره حملات ریزپرنده ها به کارگاه دفاعی ایران مطرح شد که ناصر کنعانی در پاسخ تاکید کرد: هر اقدامی علیه امنیت‌مان را با قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

    وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تهدیدات و طرف های تهدید کننده با قاطعیت و جدیت برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر اثبات شود طرفی یا رژیمی درباره امنیت ایران اقدام نابخردانه انجام داده، ایران با جدیت و قاطعیت برخورد کرده و می‌کند و این را اثبات هم کرده است و حتما دست متجاوز را قطع خواهد کرد.

    کنعانی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات بار دیگر تاکید کرد که سیاست رسمی‌ و اعلامی و عملی ایران التزام به مسیر و میز مذاکره برای بازگشت همه طرف ها به برجام با اولویت مورد نظر ایرانی یعنی رفع همه تحریم های ظالمانه است. ما در این چارچوب در مسیر مذاکرات حرکت کردیم و آن چه مربوط به ما بود با حسن نیت انجام شد.

    درپی اظهارات طرف های غربی در خصوص مذاکرات برجام هم نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز طرف مقابل باید متوجه شده باشد که چاره ای جز مذاکره با ایران ندارند و اقدامات تروریستی و قطعنامه های ضد حقوق بشری نمی تواند ایران را وادار به عقب نشینی از درخواست های خود در مذاکرات کند.

    محمدحسن آصفری همچنین تاکید کرد: برای انجام مذاکره آماده هستیم اما اگر هم مذاکرات ادامه نیابد جمهوری اسلامی ایران معطل نخواهد ماند.

    ****

    امروز همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در آستانه سفر به چین با رهبرانقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از برنامه‌های کاری این سفر و جلسات و ملاقات‌های درنظر گرفته شده ارائه کرد.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، برای رئیس‌جمهور آرزوی موفقیت کردند.

    مقاله سیدابراهیم رئیسی هم با عنوان «دوستان قدیمی بهترین شرکا برای آینده روشن هستند» در آستانه سفر رسمی وی به پکن، در شماره امروز روزنامه پرتیراژ people (مردم) ارگان رسمی حزب حاکم چین منتشر شد که متن کامل آن را می توانید در این لینک بخوانید.

    دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

    اجرایی کردن توافق جامع ایران‌وچین از اهداف سفر رئیس‌جمهور به پکن

    محور اصلی سفر رییس‌جمهوری به چین چیست؟

    توجه چین به رعایت کامل آداب تشریفات در میزبانی از رئیسی

    «سفر رئیسی به چین» از نگاه رسانه‌های خارجی

    ****

    تازه ترین توییت جلال رشیدی کوچی مربوط به مصوبه واردات خودروهای کارکرده بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

    این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق پیرامون مجوز واردات خودروهای کارکرده منجر به رفت و آمدهای مستمر برخی خودروسازان در راهروهای مجلس شده استف نوشت: این مصوبه بدجوری خودروسازان را به تکاپو انداخته است.

    علی خضریان نماینده تهران هم به عنوان طراح طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این طرح ارائه کرد و گفت: این طرح در دستور مجلس قرار دارد و در صورت تبدیل این طرح به قانون، دانشگاه آزاد از حیاط خلوت برخی جریانات در دوره‌های مختلف به یک نهاد علمی شفاف تبدیل می‌شود.

    ****

    در نشست خبری هفتگی سخنگوی شورای نگهبان سوالی درباره نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت مطرح شد و هادی طحان نظیف در پاسخ توضیح داد که این مصوبه سران قوا است که به تایید رهبری رسیده، مبنای قانونی دارد و فرایند قانونی را طی کرده است. به دلیل اینکه ارتباطی به شورای نگهبان ندارد لذا شورا نسبت به جزییاتش، فارغ از اظهارنظر است.

    از طرف دیگرمحمد مخبر معاون اول رئیس جمهور هم در هشتمین جلسه پروژه های پیشران اقتصاد ملی از مدیران اجرایی پروژه های پیشران خواست به موضوع بهره وری توجه جدی داشته باشند و نسبت به ارتقاء توانمندی و دانش نیروی انسانی، استفاده از تکنولوژی های جدید و به روزرسانی ماشین آلات که عواملی مهم و موثر در ارتقاء بهره وری بنگاه های اقتصادی است، اقدام کنند تا شاهد شکوفایی این واحدهای تولیدی و الگوسازی در بهره وری نیز باشیم.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *