×
×
جدیدترین‌‌ها

غضنفر را در یابید

  • کد نوشته: 58438
  • بهمن 13, 1401
  • طی روزهای گذشته اخباری در کشور منتشر می‌شود که آدم نمی‌داند در مقابل این سخنان چه موضعی بگیرد یا چه سخنی بر زبان جاری کند.
    غضنفر را در یابید

    نخست نیوز : جوانک تازه به دوران رسیده‌ای که در شیرخوارگی ایام جبهه و جنگ را به خاطر می‌آورد که چطور با بیل و چوب‌دستی موشک‌های عراقی را منحرف می‌کردند ، اکنون پا را فراتر نهاده و بیان می‌کند امیر المومنین علی (ع) گاه شوخی‌هایی با اطرافیان می کرده که بیان آن در جمع ممکن نیست. او حتی می‌گوید که این شوخی‌های جنسی جزیی از سیره دیگه ائمه طاهرین (ع) هم بوده است! اینکه چطور مسوولان فرهنگی کشورمان وا داده‌اند که امثال این جوانک به خود جرات داده، اسوه علم و اخلاق و درب علم الهی را اینگونه معرفی می‌کنند .واقعا جای پرسش و صدالبته تعجب دارد. آن‌هم درحالی‌که شاید بسیاری از جوانان به خاطر نداشته باشند ، چطور یک استاد دانشگاه به خاطر یک اظهارنظر در نقد ائمه طاهرین (ع) تا پای اعدام پیش رفت و اگر نبود پادرمیانی بزرگان دینی اکنون استخوان‌هایش هم زیر خاک پوسیده بود.
    اما دومین مطلب ازاین‌دست را فردی می‌گوید که به نظر وابسته به‌نظام اطلاعاتی و امنیتی و نهادهایی است که می‌توانند تاثیر گذار باشند.
    او می‌گوید که باید برای حفظ جان امام زمان (عج) از ترور گروهی تشکیل شود.
    آیا واقعا جان امام زمان (عج) درخطر ترور است، آیا این سخنان بازی با عقاید دینی مردم نیست.
    واقعا چرا طی این سال‌ها از سوی برخی افراد و چهره‌ها مطالبی مطرح می‌شود که حتی علمای اعلام دینی در بیان مواردی بسیار ساده‌تر از آن احتیاط دارند و در سخن گفتن از ائمه طاهرین (ع) تحفظ به خرج می‌دهند.
    اگرچه بیان مطالب و روایات دینی به زبان روز و همگام با جامعه جوانان توصیه‌شده و پسندیده است ، اما به این معنی نیست که هر سخنی که به نظرمان رسید ، بدون تحقیق و پژوهش و داشتن سواد کافی بر زبان جاری کنیم.
    شاید اگر نظام درست‌وحسابی فرهنگی و دینی در کشور حاکم بود ، این افراد یا جرات بیان چنین سخنانی به خود نمی‌دادند ، یا با واکنش جدی علمای دینی مواجه می‌شدند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *