×
×
جدیدترین‌‌ها

شهرآرائی وظیفه اصلی ما دربهارامسال است

  • کد نوشته: 58206
  • بهمن 10, 1401
  • معاون شهردار ورئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت : دوعامل مهم شهرتکانی وشهرآرائی مهمترین اقدامات دربهار امسال و مهیا کردن فضاهایی با موضوعات هنری وفرهنگی در چهره شهر بخاطر زائرین ومردم‌ برای پانزدهمین سال متوالی وایجاد وانجام رویداد بهارانه ازاقدامات دیگر این سازمان دراین کلان شهراست.
    شهرآرائی وظیفه اصلی ما دربهارامسال است

    به گزارش خبرنگار نخست نیوز حسین باغگلی درجمع خبرنگاران افزود: از امروز در حوزه فرهنگی شهرداری این جریان را رقم میزنیم ودرابتدای این امر ازبرنامه های دهه فجر و سپس جشن‌های شعبانیه و سپس استقبال از بهار و ماه رمضان راتا جشنواره هنرهای نمایشی دراسفندماه خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر حوزه فرهنگی به صورت ویژه فعالیت خواهد داشت نیز اظهارکرد: : دهه فجر که همزمان با ایام ماه رجب است، تمام معاونت‌های ما موظف شده اند برنامه‌های اختصاصی داشته باشند ودر باشگاه‌های ده گانه ویژه برنامه خواهند داشت، امیدواریم بتوانیم دهه فجر خوبی برای شهروندان رقم بزنیم.
    وی همچنین بااشاره بر اینکه بیش از ۳۰ برنامه در شهر مشهد اجرا می شود، خاطر نشان کرد: در کل ایام دهه فجرده نقطه از شهر مشهد نورافشانی می شود که به طور ویژه در شب ۲۲ بهمن ۲۰ نقطه نور افشانی خواهد شد.
    باغگلی اظهارکرد: ، مردم در تولید برنامه فرهنگی و راه‌پیمایی ۲۲ بهمن مشارکت دارند وما ازدست ساز‌ه های مردمی استفاده کنیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه همچنین مجموعه‌ای‌از برنامه‌های ورزشی با مشارکت اموزش وپرورش در نظر گرفته شده، افزود: در دهه فجر ۱۳ سالن ورزشی برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب فعال است که به صورت خانوادگی می‌توان از آن استفاده کرد.
    باغگلی تصریح کرد: علاوه بر اینکه ده شب جشن در مجتمع آیه‌ها در نظر گرفته شده است که مخاطب آن خانواده‌ها هستند، همچنین رالی خانوادگی ازبرنامه های دیگر این ماه پربرکت است.

    وی هنر‌هاو المان‌های شهری را مدیون یک تلاش چندین ساله دانست وتاکید کرد: از تجربه‌ها باید استفاده و رویکرد جدیدی داشته باشیم.

    دعوت از هنرمندان برای همکاری با شهرداری مشهد
    همچنین علی مسافری، دبیر جشنواره هنر‌های شهری مشهد در این جلسه گفت: تفاوت‌هایی با سال گذشته در حوزه مضامین مرتبط با بهار داریم. زیست شبانه شهر مشهد در ایام نوروز متفاوت خواهد بود که این مسئله در فراخوان امسال دیده شده است.
    وی با بیان اینکه به رویکرد هنر‌های تعاملی نیز امسال توجه شده است، ادامه داد: ماموریت ما شهرآرایی است و تعداد زیادی در حوزه اذین بندی شهری کار شده است. به دنبال استفاده از آثار با کیفیت هستیم. از هنرمندان که سابقه داشتند دعوت شده تا در زمینه‌های مختلف به ما کمک کنند.
    مسافری اظهارکرد: امسال ما می‌توانیم‌ اطمینان‌ حاصل کنیم آثار متناسب با فضای شهر طراحی شده است. امسال نسبت به سال گذشته حدودا از نظر تعداد هنرمندان کمتر از سال گذشته است، اما آثار بیشتر است.
    وی خاطرنشان کرد: در هشت بخش فراخوان ارسال طرح داشتیم. گلستان، هنر‌های تعاملی شهری، آذین بندی شهری، آثار و آذین‌های نوری، دیوارنگاری، سرود، هنر‌های نمایشی و هنر‌های مردمی و
    ۵۲۶ هنرمند در کل بخش‌ها ۲۰۵۹ اثر دریافت شده و ۵۰۹ اثر در بخش‌های مختلف کار خواهد شد.

    خبرنگار: سیده بهجت موسوی مقدم

    برچسب ها ایام دهه فجر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *