×
×
جدیدترین‌‌ها

چین از اقدامات تلافی‌جویانه علیه کره جنوبی و ژاپن به دلیل محدودیت‌های کرونایی دفاع کرد

  • کد نوشته: 56848
  • دی 21, 1401
  • در حالی که گردشگران چینی در رسانه‌های اجتماعی رفتار "توهین‌آمیز" سئول را محکوم کردند، رسانه‌های دولتی چین نیز امروز (چهارشنبه) از اقدامات تلافی‌جویانه پکن علیه کره جنوبی و ژاپن به خاطر محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع پاندمی کرونا دفاع کرده و آنها را "منطقی" خواندند.
    چین از اقدامات تلافی‌جویانه علیه کره جنوبی و ژاپن به دلیل محدودیت‌های کرونایی دفاع کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین روز یکشنبه پس از سه سال قرنطینه تحت سفت و سخت‌ترین محدودیت‌های کرونایی در جهان، مرزهای خود را بازگشایی کرد. این در حالی است که چین اوایل دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی پس از اعتراضات تاریخی به طور ناگهانی شروع به لغو محدودیت‌های کرونا کرد.

    با شیوع غیرقابل کنترل ویروس کرونا در بین جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین پس از این سیاست عقبگرد، برخی دولت‌های غربی نگرانی‌هایی را در مورد مقیاس و تاثیر این شیوع ابراز کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که آمار مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ کمتر از میزان واقعی گزارش شده است.

    مقامات وزارت بهداشت چین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در روز سه‌شنبه را اعلام نکرده‌اند. آنها طی ماه گذشته روزانه مرگ پنج تن یا کمتر را گزارش کرده‌اند؛ تعدادی که با صف‌های طولانی که در مرده‌شوی خانه‌ها دیده می‌شوند، همخوانی ندارند.

    این در حالی است که مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری چین و کمیسیون ملی بهداشت این کشور هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

    بیش از ۱۲ کشور از جمله آمریکا، استرالیا و برخی از اعضای اتحادیه اروپا در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی الزام ارائه نتیجه منفی تست کرونا از سوی مسافران چینی را اعمال کردند.

    در بین آنها، کره جنوبی و ژاپن نیز پروازها را محدود کرده و الزام ارائه تست کرونا به محض ورود را اعمال کردند به طوری که اگر مسافری نتیجه تستش مثبت شود، قرنطینه می‌شود.

    سفارتخانه‌های چین در سئول و توکیو در پاسخ گفتند، صدور ویزای کوتاه مدت برای مسافران به چین را به حالت تعلیق درآورده‌اند چرا که وزارت امور خارجه چین الزام انجام تست کرونا را به عنوان “اقدامی تبعیض‌آمیز” محکوم کرده است.

    این در حالی است که چین نیز الزام ارائه تست منفی کرونا از سوی مسافران تمامی کشورها را اعمال کرده است.

    روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین از اقدامات تلافی‌جویانه پکن به عنوان “واکنشی مستقیم و منطقی برای حفاظت از منافع مشروع خود به ویژه پس از آنکه برخی کشورها با اعمال محدودیت‌های سفر برای اعمال نفوذ سیاسی، به تحریک وضعیت پاندمی چین ادامه می‌دهند”، دفاع کرد.

    پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، تصمیم این کشور بر مبنای اسناد و مدارک علمی اتخاذ شده است. ژاپن نیز اعتراض خود را به چین نسبت به تعلیق صدور ویزا برای اتباع ژاپنی ابلاغ کرد.

    از سوی دیگر، خشم رسانه‌های اجتماعی چینی عمدتا کره جنوبی را هدف قرار داده است که تدابیر مرزی‌اش در میان کشورهایی که قوانین جدید را اعلام کرده‌اند، سخت‌گیرانه‌ترین است.

    براساس این قوانین جدید کره جنوبی، پروازها تنها می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی اینچئون فرود آیند و افرادی که نتیجه تست کرونای آنها مثبت شود به هزینه شخصی خودشان به مدت هفت روز قرنطینه خواهند شد.

    یکی از کاربران شبکه چینی “ویبو” (Weibo) که شبیه به توییتر است، گفت، جدا کردن مسافران چینی و برخورد کردن با آنها شبیه جنایتکاران “توهین‌آمیز” است.

    روزنامه گلوبال تایمز در مقاله‌ای مجزا برای کره جنوبی نوشت، این اقدامات کره جنوبی باعث شده مردم چین گمان کنند که سئول در حال برگزاری یک “نمایش سیاسی” است.

    در ادامه این مقاله که به شرایط بد قرنطینه نیز اعتراض می‌کند، آمده است: سئول نباید از اقدامات متقابل چین متعجب شود.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها چین

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *