×
×
جدیدترین‌‌ها

میانبری اساسی برای پیشگیری از سرطان سینه!

  • کد نوشته: 52638
  • آبان 12, 1401
  • امروزه با افزایش شهرنشینی، عدم آگاهی و کم تحرکی افراد میزان ابتلا به سرطان ها افزایش یافته است؛ ولی با پیشرفت علم راه های درمان سرطان ها نیز به مراتب پیشرفته تر شده اند.
    میانبری اساسی برای پیشگیری از سرطان سینه!

    نخست نیوز آزاده جلالوند- در بین این سرطان ها، سرطان سینه یکی از بیماری هایی که است که با چکاپ های دوره ای به موقع می توان از پیشرفت و گسترش آن جلوگیری کرد. با این حال افراد باید همیشه گوش به زنگ بوده و کیفیت و سبک زندگی خود را به روز کنند. برای این کار راهکاری بسیار ساده و آشنایی وجود دارد که آن چیزی جز ورزش کردن نیست! دکتر “امیرپاشا ابراهیمی” فلوشیپ جراحی پستان از دانشگاه تهران با استناد به مطالعات روز دنیا به تاثیرات بسزای تمرینات ورزشی هوازی اشاره کرده است که در مطلب زیر می خوانید.

    فقط بلند شو و حرکت کن!

    خانم ها و آقایان قلم و کاغذ خود را آماده کنید و این تمرینات را یاد داشت کنید و از این فعالیت های ورزشی غافل شوند. زیرا فقط با کمی تحرک روزانه شما بدن سالمتری داشته باشید. شما با انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط  ​​در هفته و یا ۷۵ دقیقه ورزش هوازی با شدت بالا، می توانید خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. طبق مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته، چنین  موضوعی از نظر علمی ثابت شده است. بله، درست متوجه شدید، سرطان سینه تنها برای زنان نیست، فقط ابتلا به این بیماری در مردان شایع نیست و آنها به ندرت به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

    تبدیل زندگی روزمره به باشگاه ورزشی

    همیشه می شنویم که داشتن فعالیت بدنی در سلامت عمومی ما تاثیرگذار است؛ اما این بار می توان به تاثیرات ویژه ای که ورزشهای هوازی بر روی سلامت سینه ها و جلوگیری از سرطان سینه دارد، تاکید فراوانی کرد. تحقیقات علمی ثابت شده ای وجود دارد که ورزشهای هوازی می توانند در پیشگیری از سرطان سینه بسیار مفید باشند.  اگر می خواهید از فعالیتهای هوازی به نتیجه موثر و دلخواه خود برسید، باید یکی از این فعالیت های هوازی را با شدت متوسط انجام دهید. برای نمونه می توانید به پیادروی سبک، باغبانی یا کاشت گیاهان در حیاط، حرکات ریتمیک مانند ورزش ایروبیک، دوچرخه سواری با سرعت کمتر از۱۶ کیلومتر، پیاده‌روی با سرعت ۵.۶ کیلومتر، وزنه برداری با تمرینات سبک،  انجام ورزش گلف به صورت سبک، که حتی می تواند پیاده روی با حمل وسایل گلف را شامل شود.

    چگونه ورزشکاری هوشمند باشیم!

    اگر بدن ورزیده تری دارید و قبلا ورزش کردن را در برنامه های روزانه خود جای داده اید، بهتر است از تمرینات سخت تری استفاده کنید. برای مثال می توانید فعالیت های هوازی با شدت زیاد را انتخاب کنید که شامل راه رفتن با سرعت ۷.۲ کیلومتر، دویدن آهسته، کارهای سنگین در حیاط روستاها مثلاً خرد کردن چوب برای هیزم، شنای بدون توقف و دور زدن با سَبک آزاد (کرال سینه) که با سرعت آهسته انجام شود، بسکتبال قدرتی، دوچرخه سواری با سرعت بیشتر از ۱۶ کیلومتر،تمرینات  وزنه برداری با شدت زیاد، ورزشهایی هستند که می توانند مفید واقع شوند.

    با سرطان سینه خداحافظی کنید!

    در پایان باید به این موضوع توجه کرد که بعضی کارهای خیلی ساده که ما به آنها اهمیت چندانی نمی دهیم می توانند، میانبری برای داشتن بدنی سالمتر باشند. پس بهتر است در برنامه های روزانه خود بازبینی کنیم و جایی برای این نوع فعالیتها باز کنیم. چکاپ های دوره ای که خود ما می توانیم در خانه انجام دهیم را فراموش نکنید. تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت همه این روش ها در دسترس هستند. اما نباید از روشهای تشخیصی سرطان سینه مانند سونگرافی و ماموگرافی غافل شد. همیشه بخاطر داشته باشید مهمترین نکته در سرطان سینه پیشگیری و شناسایی به موقع این سرطان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *