×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا به دنبال نقش آفرینی امنیتی بیشتر هند

  • کد نوشته: 52365
  • آبان 10, 1401
  • یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفت، ایالات متحده می‌خواهد هند نقش امنیتی برجسته‌تری را در منطقه هند-پاسیفیک ایفا کند.
    آمریکا به دنبال نقش آفرینی امنیتی بیشتر هند

    به گزارش نخست نیوز ، این مقام ارشد پنتاگون در مصاحبه‌ای با شبکه خبری پی.تی.آی گفت، واشنگتن در حال تشویق دهلی‌نو برای ایفای نقشی به منظور با ثبات سازی گسترده و تامین کننده امنیت هم برای اقیانوس هند و هم در منطقه هند-پاسیفیک است.

    این مقام مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، همچنین ادامه داد: ارتش ایالات متحده به ویژه بر پیشبرد قابلیت همکاری بین نیروهای دو کشور از طریق تمرین‌های مشترک متمرکز است تا آنها را برای انواع چالش‌هایی که در آینده با آن مواجه خواهیم بود آماده کند و این امر مستلزم پاسخ‌های مشترک هر دو طرف است.

    وی افزود: پنتاگون به ویژه علاقه‌مند به همکاری دریایی با نیروی دریایی هند در جبهه عملیاتی است. ایالات متحده همچنین می‌خواهد همکاری لجستیکی و عملیاتی بیشتر بین نیروی دریایی دو کشور را فراهم کند.

    این مقام آمریکایی در وزارت دفاع این کشور از اشاره به چالش‌های خاصی که دهلی‌نو ممکن است با آنها روبرو شود و نیازمند به کمک و حمایت واشنگتن باشد، امتناع کرد و در ادامه صحبت‌هایش گفت: این حوزه‌ها که آمریکا در آنها به دنبال روابط دفاعی نزدیکتر با هند است شامل حمایت از مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و دیگر موارد چند جانبه حتی در حیطه‌های غیر رسمی است. گفت‌وگوها بین دو کشور همچنین شامل فناورهای نوظهور در حیطه فضا و حریم سایبری می‌شود.

    این مقام آمریکایی وزارت دفاع ادامه داد: واشنگتن می‌داند که هر کشوری مایل است تا یک پایگاه قوی صنعتی داخلی داشته باشد و آمریکا همواره برای احقاق چنین خواسته‌ای برای دوستان هندی تلاش کرده است.

    این مصاحبه در حالی انجام شده که واشنگتن به دنبال جلب توجه کشورهای منطقه‌ای هند-پاسیفیک در میانه تداوم تنش‌ها با پکن است.

    روابط بین آمریکا و چین که چندین سال است با تنش روبروست، در اوت ۲۰۲۲ زمانیکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان رفت، متشنج شد چرا که چین، تایوان را از آن خود می‌داند و مخالف هر گونه روابط دیپلماتیک آن با دیگر کشورهای جهان است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *