×
×
جدیدترین‌‌ها

دمشق: اسرائیل اخیرا زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد

  • کد نوشته: 52121
  • آبان 8, 1401
  • نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اخیرا زیرساخت‌های غیرنظامی را به صورت سیستماتیک و عامدانه هدف قرار می‌دهد، گفت، صدای اتحادیه اروپا زمانی که موضوع محکومیت حملات مکرر اسرائیل علیه حاکمیت سوریه است، شنیده نمی‌شود.
    دمشق: اسرائیل اخیرا زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد

    به گزارش نخست نیوز ، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار کرد: اسرائیل به تازگی زیرساخت‌های غیرنظامی را به صورت سیستماتیک و عامدانه هدف قرار می‌دهد و این اقدام صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

    صباغ گفت: نیروهای رژیم اشغالگر حملات نظامی مستقیم و مکرری را به مناطق سوریه انجام می‌دهند تا توانایی ارتش آن را در مبارزه با گروه‌های تروریستی تضعیف کنند.

    نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی از زمان آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ از تشکیلات تروریستی حمایت کرده و از سال ۱۹۶۷ تاکنون در جولان سوریه مرتکب شنیع‌ترین انواع نقض‌های فاحش و سیستماتیک حقوق بشر و قوانین بین‌المللی انسانی شدند.

    او درباره موضعگیری اتحادیه اروپا نیز گفت: عجیب نیست که صدای این اتحادیه زمانی که موضوع محکومیت حملات مکرر اسرائیل علیه حاکمیت سوریه است، خاموش شده و تنها جهت تاکید بر قصد خود برای تمدید و گسترش مجازات جمعی مردم سوریه و تلاش برای طولانی کردن بحران در این کشور همزمان با نادیده گرفتن کامل پیامدهای منفی و فاجعه‌بار اقدامات ظالمانه اسرائیل شنیده می‌شود.

    صباغ در ادامه بار دیگر بر موضعگیری ثابت سوریه در حمایت از ملت فلسطین در مبارزه‌شان برای آزادسازی سرزمین اشغالی‌شان و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تاکید کرد و گفت: استمرار اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های عربی و اقدامات این رژیم اشغالگر در فلسطین و جولان سوریه به منزله نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

    این مسؤول سوری در پایان بر حق سوریه برای بازگرداندن کامل جولان اشغالی سوریه تا مرز چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ تاکید کرد و گفت: این حقی ثابت است که قابل چانه‌زنی نبوده و تحت فشار قرار نمی‌گیرد و با گذشت زمان از بین نمی‌رود، این حقی است که در قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه آمده است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *