×
×
جدیدترین‌‌ها

مهاجران ونزوئلایی، گرفتار سیاست‌های واشنگتن

  • کد نوشته: 51106
  • مهر 24, 1401
  • بر اساس سیاستگذاری جدید مرزی بین مکزیک و ایالات متحده با هدف بازدارندگی مهاجران، خانواده‌های ونزوئلایی‌ را که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، از یکدیگر جدا می‌کنند.
    مهاجران ونزوئلایی، گرفتار سیاست‌های واشنگتن

    به گزارش  نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سیاستگذاری جدید باعث شده تا زنان ونزوئلایی زیادی به مکزیک برگردانده شوند درحالیکه همسرانشان در ایالات متحده باقی می‌مانند.

    بر اساس این سیاستگذاری، ۲۴ هزار ونزوئلایی شاید بتوانند بابت شرایط بشردوستانه و به وسیله خطوط هوایی وارد ایالات متحده شوند. اما مقام‌های واشنگتن گفته‌اند ونزوئلایی‌هایی را که تلاش می‌کنند از طریق مرز زمینی وارد ایالات متحده شوند، برمی‌گردانند.

    به گفته گروه حقوق بشری “خدمات مهاجرتی یسوعی”، حدود ۲۰۰ ونزوئلایی که از طریق مرز وارد ایالات متحده شدند، به شهر سیوداد خوآرز برگردانده شدند. مقام‌های آمریکایی نیز به رویترز گفته‌اند که ۳۰۰ تن از ایالات متحده روز چهارشنبه اخراج شده‌اند.

    مهاجران ونزوئلایی، گرفتار سیاست‌های واشنگتن
    مهاجران ونزوئلایی
    پیش از روز چهارشنبه، ونزوئلایی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد ایالات متحده می‌شدند و بیشترشان به دنبال پناهندگی در این کشور هستند، اغلب اجازه می‌یافتند تا بمانند چون شرایط بازگشتشان به ونزوئلا یا مکزیک سخت و دشوار بود.

    در سال‌های اخیر میلیون‌ها ونزوئلایی به دلیل شرایط بد اقتصادی، تورم شدید، فساد و تنش‌های سیاسی کشورشان را ترک گفته و از طریق آمریکای مرکزی و مکزیک به سمت ایالات متحده رفته‌اند.

    “گرتچن کوهنر”، مدیر یک گروه مدافع زنان مهاجر در مکزیک گفته که اوضاع کنونی در مرز مکزیک و ایالات متحده پر هرج و مرج است.

    چندین گروه حقوق بشری نیز گفته‌اند که بابت تغییرات ایجاد شده در مرز بابت این سیاستگذاری جدید ناراضی هستند چون باعث تشدید فرمان اخراج می‌شود که دسترسی به پناهندگی را محدود می‌کند.

    مهاجران ونزوئلایی، گرفتار سیاست‌های واشنگتن
    وزیر خارجه مکزیک
    بر اساس داده‌های دولتی واشنگتن، بیش از ۱۵۰ هزار ونزوئلایی در سال جاری میلادی حین عبور از مرز مکزیک و ایالات متحده دستگیر شده‌اند.

    در این میان، مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک نیز اعلام کرد، ایالات متحده به مکزیک گفته است که پس از توافقی که در این هفته برای ونزوئلایی‌ها امضا شد، اعطای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه برای مهاجران ملیت‌های دیگر را بررسی خواهد کرد.

    وی در یک نشست خبری نیز گفت، در حال حاضر برای ۲۴ هزار ونزوئلایی مکان داریم اما مقام‌های واشنگتن گفته‌اند که این طرح می‌تواند گسترش یابد و شامل حال اتباع دیگر هم شود. مکزیک در ماه‌های اخیر شاهد رشد ورود مهاجران از کلمبیا، برزیل و اکوادور نیز بوده است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *