×
×
جدیدترین‌‌ها

یک بام و دوهوای وام ازدواج!

  • کد نوشته: 50966
  • مهر 21, 1401
  • یک بام و دوهوای وام ازدواج!
    یک بام و دوهوای وام ازدواج!

    محمدباقر عطاریانی_ این روزها اکثر خانواده‌هایی که دختر و پسر تازه ازدواج‌کرده دارند و به‌شدت با نیاز مالی روبه‌رو هستند دربه‌در دنبال وام ازدواج می‌باشند.
    خانواده‌هایی که دختردارند برای تهیه جهیزیه و خانواده پسر نیز برای تامین مخارج ازدواج دنبال وام هستند.
    نگارنده چندی پیش برای گرفتن وام ازدواج فرزندم و پس از یک انتظار طولانی و درحالی‌که با کاغذبازی و کلی رفت‌وآمد مواجه بودم درنهایت اعلام شد که باید دو ضامن داشته باشم.جالب اینکه هر بانکی تابع ضوابط داخلی و آیین‌نامه‌های خود می‌باشد و زمانی که گفتم مسوولان بانک مرکزی برای چنین وامی فقط یک ضامن خواسته‌اند رییس شعبه بانک موردنظر گفت ما تابع ضوابط خودمان هستیم.البته با پیگیری‌های زیاد و پیله کردن به رییس شعبه درنهایت با یک ضامن و البته با کلی کاغذ بازی و دادن سفته و چک و … درنهایت موفق به گرفتن وام ازدواج شدیم.
    اما هنوز از این ماجرا چند روزی نگذشته بود که خواهرزاده‌ام برای گرفتن وام ازدواج دنبال ضامن بود و حقیر قبول کردم که ضمانت کنم.
    نکته مهم این بود که برای او اعلام شد که باید سه نفر ضامن داشته باشد! در این حال جای اعتراض و گلایه نیست و توسل به آیین‌نامه بانک مرکزی و… هیچ تاثیری ندارد چراکه روسای شعبه بانک‌ها به‌راحتی زوج‌های جوان را با کلمات نه و نمیشه و امکان ندارد و خلاف ضوابط است ، این عزیزان را به‌راحتی از گرفتن وام منصرف می‌کنند.
    حال باید پرسید این ضوابط که بانک مرکزی ابلاغ می‌کند و ضوابطی که هر بانک برای خودش دارد آیا چاره‌ساز و تسهیلگر است یا اینکه سدی بزرگ در برابر جوانان محسوب می‌شود.
    به‌هرحال باید گفت که حاصل این‌یک بام و دوهوای بانک‌ها فقط و فقط نارضایتی و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و بس.

    منبع: نخست نیوز
    برچسب ها ازدواج ساعت25

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *